PMK
Fińska grupa technologiczna Wärtsilä wprowadziła na rynek pierwszy radar morski w paśmie K, aby zwiększyć bezpieczeństwo w ruchliwych portach.
Dzięki wykrywaniu znacznie mniejszych obiektów i znacznie wyższej rozdzielczości niż konwencjonalne radary pasma S lub X, RS24 firmy Wärtsilä umożliwia widoczność małych statków i innych potencjalnych zagrożeń w pobliżu dużych statków, promując bezpieczeństwo, zwłaszcza w zatłoczonych szlakach żeglugowych i ruchliwych portach.
Pierwsze zamówienia na radar zostały odebrane i dostarczone. System ma okazać się szczególnie korzystny dla wycieczkowców i promów, które często zawijają do portów.
- Radar RS24 zapewni najwyższą możliwą rozdzielczość obrazu w pobliżu statków, a to miejsce, którego przeważnie nie obejmują tradycyjne urządzenia. Obraz z radaru zostanie potem zintegrowany z pokładowym systemem nawigacyjnym Wärtsilä Nacos w celu uzyskania pełnej informacji - czytamy w komunikacie Wärtsilä.
Technologia RS24 została opracowana przez firmę Guidance Marine, należącą do Wärtsili.
- Ten przełomowy projekt oferuje niezrównaną dokładność w bliskim zasięgu. Jest to ogromny przełom dla przemysłu morskiego i jest kolejnym dowodem sukcesu Wärtsilä w rozwoju technologii zgodnie z inicjatywą Smart Marine, mającą na celu zapewnienie większej wydajności, większego bezpieczeństwa i lepszych parametrów środowiskowych dla klientów morskich - powiedziała dr. Sasha Heriot z Guidance Marine.
Radar RS24 zostanie zainstalowany na dwóch statkach wycieczkowych w pierwszym kwartale 2019 roku. Prowadzone są również próby z wykorzystaniem RS24 do celów wykrywania fal, które będą miały wpływ na komfort pasażerów.
System jest również uwzględniony w projekcie IntelliTug Wärtsilä, który łączy technologie, innowacje i rozwiązania cyfrowe w celu opracowania holownika z autonomiczną nawigacją. Koncepcja ma na celu stworzenie statku zdolnego do wykonywania szeregu rutynowych misji.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth