PMK
Holenderski przewoźnik gazu Anthony Veder odebrał w zeszłym tygodniu gazowiec LNG o pojemności 30 000 m3 od chińskiej firmy Zhejiang Xinle Shipbuilding w Ningbo.
Chodzi o dwupaliwową jednostkę Coral Encanto, która będzie działać głównie na LNG z opcją przejścia na konwencjonalne paliwa żeglugowe.
Anthony Veder ogłosił zakup jednostki o długości 181,3 m ze zbiornikami typu C od Xinle w kwietniu 2019 r. Holenderska firma poinformowała, że latem 2019 roku statek będzie gotowy do handlu na całym świecie.
Chińska firma Zhejiang Yuanhe Ocean Shipping zamówiła w 2013 roku drobny gazowiec, wygrywając następnie długoterminowy kontrakt czarterowy z CNPC na przybrzeżny transport LNG. Lokalne media sugerują, że zamówienie kosztowało 650 milionów juanów (93 miliony dolarów).
TGE Marine dostarczyła zbiorniki dwupaliwowe statków, a Wartsila silniki dwupaliwowe. Statek, który pierwotnie nosił nazwę Yuan He 1, miał rozpocząć działalność w 2015 roku, ale właściciel podobno miał problemy finansowe i odmówił przyjęcia dostawy.
Xinle przejął pełną kontrolę nad statkiem i przemianował go na Xin Le 30 w 2017 roku. Anthony Veder nie zdradził, ile zapłacił za zbiornikowiec LNG. Dane VesselsValue sugerują, że statek jest wart około 51 milionów dolarów.
Port Szczecin – trwa budowa oraz przebudowa nabrzeży w Basenie Kaszubskim [foto]
Ożywienie przeładunków w OT Port Świnoujście
Intensywny I kwartał w portach morskich - podsumowanie działań TSL Silesia
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28267,00 $ | tona | 1,68% | 16 kwi |
Cynk | 2853,00 $ | tona | 1,57% | 16 kwi |
Aluminium | 2308,00 $ | tona | -0,86% | 16 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |