Holenderski przewoźnik gazu Anthony Veder odebrał w zeszłym tygodniu gazowiec LNG o pojemności 30 000 m3 od chińskiej firmy Zhejiang Xinle Shipbuilding w Ningbo.
Chodzi o dwupaliwową jednostkę Coral Encanto, która będzie działać głównie na LNG z opcją przejścia na konwencjonalne paliwa żeglugowe.
Anthony Veder ogłosił zakup jednostki o długości 181,3 m ze zbiornikami typu C od Xinle w kwietniu 2019 r. Holenderska firma poinformowała, że latem 2019 roku statek będzie gotowy do handlu na całym świecie.
Chińska firma Zhejiang Yuanhe Ocean Shipping zamówiła w 2013 roku drobny gazowiec, wygrywając następnie długoterminowy kontrakt czarterowy z CNPC na przybrzeżny transport LNG. Lokalne media sugerują, że zamówienie kosztowało 650 milionów juanów (93 miliony dolarów).
TGE Marine dostarczyła zbiorniki dwupaliwowe statków, a Wartsila silniki dwupaliwowe. Statek, który pierwotnie nosił nazwę Yuan He 1, miał rozpocząć działalność w 2015 roku, ale właściciel podobno miał problemy finansowe i odmówił przyjęcia dostawy.
Xinle przejął pełną kontrolę nad statkiem i przemianował go na Xin Le 30 w 2017 roku. Anthony Veder nie zdradził, ile zapłacił za zbiornikowiec LNG. Dane VesselsValue sugerują, że statek jest wart około 51 milionów dolarów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej