Nowa jednostka do obsługi farm wiatrowych (SOV) Windea Jules Verne przybyła do Eemshaven 29 czerwca, według danych AIS statku i postów w mediach społecznościowych z DHSS.
Statek wkrótce rozpocznie pracę na morskiej farmie wiatrowej Merkur w Niemczech na podstawie umowy z GE Renewable Energy, złożonej z 66 turbin o mocy 150–6 MW.
Port w Eemshaven jest głównym portem dla nowych SOV, ponieważ tam znajduje się baza operacyjna i konserwacyjna GE (O&M).
W marcu GE podpisał umowę z DHSS na usługi agencyjne i logistyczne w porcie w Eemshaven, które będą świadczone na etapie eksploatacji morskiej farmy wiatrowej Merkur.
Windea Jules Verne została zbudowana przez Ulstein Verft w Norwegii i dostarczona właścicielowi Bernhardowi Schulte w dniu 24 czerwca.
93,4-metrowy SOV, który może pomieścić do 120 osób, jest napędzany hybrydowym układem napędowym.
Statek jest wyposażony w wieżę z windą dla personelu i sprzętu oraz trap z kompensacją wysokości do przeniesienia do morskich turbin wiatrowych.
Dodatkowo statek będzie korzystał ze statku pomocniczego w celu dalszego zwiększenia zdolności przewozowej.
66 turbin wiatrowych farmy wiatrowej Merkur o mocy 396 MW zostało w pełni oddanych do użytku w czerwcu 2019 r.
W ramach projektu zawarto dziesięcioletnią umowę O&M z GE Renewable Energy na serwis i konserwację turbin.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii