sons
Jak niedawno informowaliśmy, Enea i hiszpańska Iberdrola na początku czerwca podpisały list intencyjny, dotyczący inwestycji polskiej spółki w morskie farmy wiatrowe na Bałtyku. Teraz hiszpańska spółka ogłasza plany przejęcia ośmiu projektów offshorowych u wybrzeży Szwecji.
Umowa pozwoli Iberdroli na przejęcie większości udziałów w maksymalnie ośmiu projektach, znajdujących się na różnych etapach rozwoju. Oczekuje się, że farmy zaczną pracę od 2029 r.
Projekty są zlokalizowane wokół dwóch obszarów geograficznych: Gavle (sześć projektów o łącznej mocy 5,1 GW) i Oxelosund (dwa projekty o łącznej mocy 3,9 GW)
Iberdrola zawarła umowę dotyczącą przejęcia większości udziałów w projektach ze spółką odnawialnych źródeł energii Svea Vind Offshore AB (SVO), w celu przyszłego rozwoju mocy morskiej energii wiatrowej w Szwecji do 9 GW.
Umowa ramowa pozwoli Iberdroli w przyszłości na przejęcie większościowego udziału w każdym z rozwijanych projektów offshore.
Pierwsza morska farma wiatrowa SVO, 250MW Utposten I, jest na zaawansowanym etapie uzyskiwania pozwoleń środowiskowych.
Rząd Szwecji dąży do tego, aby 100% energii elektrycznej pochodziło z odnawialnych źródeł energii do 2040 r.
W 2020 r. Iberdrola dokona rekordowych inwestycji w wysokości 10 miliardów euro, a umowa w Szwecji stanowi piąty znaczący postęp w dziedzinie energii odnawialnej dla firmy w czasie obecnego kryzysu Covid-19.
W tym miesiącu firma ogłosiła przyjazną ofertę przejęcia australijskiej firmy, zajmującej się energią odnawialną Infigen Energy. Wcześniej hiszpańska spółka zdecydowała o zwiększeniu udziałów (z 70 proc. do 100 proc.) w dużej morskiej farmie wiatrowej Saint-Brieuc we Francji (2,4 miliarda euro, 496 MW) oraz przejęciu francuskiej firmy Aalto Power za 100 milionów euro. Niedawno Hiszpanie sfinalizowali także dwie umowy na budowę lądowych elektrowni wiatrowych w Szkocji (165 MW), co oznacza inwestycje na poziomie ponad 150 mln funtów.
Iberdrola to druga największa europejska grupa energetyczna, będąca światowym liderem w dziedzinie energetyki wiatrowej, która w tym zakresie posiada już zainstalowane moce niemal 1 GW.
Hiszpanie to także lider w rozwoju morskiej energetyki wiatrowej na Bałtyku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii