PMK
Ulstein Verft dostarczył jednostkę do obsługi farm wiatrowych (SOV) Windea Jules Verne armatorowi Bernhard Schulte Offshore, który wyczarterował hybrydowy SOV firmie GE Renewable Energy do operacji na morskiej farmie wiatrowej Merkur w Niemczech.
Oparty na projekcie ULSTEIN SX195, Windea Jules Verne ma 93,4 metra długości, szerokość 18 metrów i może pomieścić do 120 osób.
Statek, napędzany hybrydowym układem napędowym z silnikiem wysokoprężnym, jest wyposażony w wieżę z windą dla personelu i sprzętu. Według Ulsteina statek będzie korzystał ze statku pomocniczego w celu dalszego zwiększenia zdolności przewozowej.
GE Renewable Energy zlecił Bernhardowi Schulte dostarczenie SOV dla projektu Merkur o mocy 396 MW w lipcu 2018 roku, po czym niemiecki właściciel statku i operator złożył zamówienie w Ulstein.
Ulstein Verft rozpoczął prace nad hybrydową jednostką SOV we wrześniu 2019 roku. Wiosną tego roku z kolei zakończył testy końcowe i próby morskie w stoczni w Norwegii.
W marcu statek otrzymał nazwę Windea Jules Verne, od jednego z najpopularniejszych pisarzy przygodowych na świecie, który urodził się w Nantes we Francji, gdzie siedzibę ma firma GE Offshore Wind.
Windea Jules Verne będzie wspierać operacje i konserwację (O&M) turbin 66 GE Haliade 150–6 MW.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth