PMK
Chiński kompleks stoczniowy Yangzijiang otrzymał zamówienie od Tiger Gas z Hongkongu na budowę tankowców LNG.
Stocznia poinformowała we wtorek, że umowa obejmuje stałe zamówienie na dwa statki z opcją na osiem kolejnych. Zamówienie ma wartość 102 milionów dolarów, ale zawiera dwa frachtowce dla Shanghai Ganglu Shipping.
Duet będzie wspólnie projektować gazowce z „silnym naciskiem na ochronę środowiska i efektywność energetyczną”. Statki napędzane silnikami dwupaliwowymi będą mogły przewozić ładunki zarówno na głębokim morzu, jak i na wodach śródlądowych, takich jak Jangcy.
Yangzijiang spodziewa się dostarczyć pierwszy statek napędzany LNG na początku 2022 roku. To zamówienie wynika z umowy podpisanej w maju między Tiger Clean Energy, jednostką Tiger Gas i malezyjskim Petronasem.
Malezyjski gigant dostarczy LNG ze swojej fabryki w Bintulu do terminalu Tiger ISO na wyspie Borneo.
Tiger, kierowany przez byłego prezesa Seaspana, Gerry'ego Wanga, dostarczy paliwo w zbiornikach ISO do lokalizacji w Chinach.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii