PMK
Chińska stocznia CIMC Raffles, część grupy CIMC, rozpoczęła budowę drugiej jednostki ro-ro napędzanej LNG dla szwedzkiego armatora Wallenius SOL. Budowa oficjalnie ruszyła 8 czerwca w zakładzie w Yantai.
Jednostka klasy lodowej jest drugim z partii dwóch statków zamówionych w zeszłym roku i ma być największym na świecie statkiem RoRo napędzanym LNG. Zamówienie obejmuje opcję budowy dwóch dodatkowych statków napędzanych LNG. Jednostki będą miały 242 metry długości, 35,2 metra szerokości.
Statki zaprojektowane przez Knuda E.Hansena będą miały dwa zbiorniki LNG typu C o pojemności 685 metrów sześciennych każdy. CIMC Raffles zorganizował ceremonię cięcia stali dla pierwszego statku 30 marca.
Chińska stocznia powiedziała w poniedziałek, że zakończyła układanie kilu dla pierwszego statku i przystąpiła do budowy „na pełnych obrotach”, pomimo pandemii koronawirusa.
Po dostarczeniu w 2021 roku statki wejdą do eksploatacji na Morzu Bałtyckim. Jednostki będą pływać przez cały rok, nawet w oblodzonym sezonie zimowym w Zatoce Botnickiej. Firma żeglugowa jest przedsięwzięciem utworzonym przez szwedzkie koncerny Wallenius Lines i Svenska Orient Linien.
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji