PMK
Chińska stocznia CIMC Raffles, część grupy CIMC, rozpoczęła budowę drugiej jednostki ro-ro napędzanej LNG dla szwedzkiego armatora Wallenius SOL. Budowa oficjalnie ruszyła 8 czerwca w zakładzie w Yantai.
Jednostka klasy lodowej jest drugim z partii dwóch statków zamówionych w zeszłym roku i ma być największym na świecie statkiem RoRo napędzanym LNG. Zamówienie obejmuje opcję budowy dwóch dodatkowych statków napędzanych LNG. Jednostki będą miały 242 metry długości, 35,2 metra szerokości.
Statki zaprojektowane przez Knuda E.Hansena będą miały dwa zbiorniki LNG typu C o pojemności 685 metrów sześciennych każdy. CIMC Raffles zorganizował ceremonię cięcia stali dla pierwszego statku 30 marca.
Chińska stocznia powiedziała w poniedziałek, że zakończyła układanie kilu dla pierwszego statku i przystąpiła do budowy „na pełnych obrotach”, pomimo pandemii koronawirusa.
Po dostarczeniu w 2021 roku statki wejdą do eksploatacji na Morzu Bałtyckim. Jednostki będą pływać przez cały rok, nawet w oblodzonym sezonie zimowym w Zatoce Botnickiej. Firma żeglugowa jest przedsięwzięciem utworzonym przez szwedzkie koncerny Wallenius Lines i Svenska Orient Linien.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii