• <

Rozpoczęła się budowa drugiej jednostki RoRo napędzanej LNG dla szwedzkiego Walleniusa

PMK

24.06.2020 21:22 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Rozpoczęła się budowa drugiej jednostki RoRo napędzanej LNG dla szwedzkiego Walleniusa

Partnerzy portalu

Rozpoczęła się budowa drugiej jednostki RoRo napędzanej LNG dla szwedzkiego Walleniusa - GospodarkaMorska.pl

Chińska stocznia CIMC Raffles, część grupy CIMC, rozpoczęła budowę drugiej jednostki ro-ro napędzanej LNG dla szwedzkiego armatora Wallenius SOL. Budowa oficjalnie ruszyła 8 czerwca w zakładzie w Yantai.

Jednostka klasy lodowej jest drugim z partii dwóch statków zamówionych w zeszłym roku i ma być największym na świecie statkiem RoRo napędzanym LNG. Zamówienie obejmuje opcję budowy dwóch dodatkowych statków napędzanych LNG. Jednostki będą miały 242 metry długości, 35,2 metra szerokości.

Statki zaprojektowane przez Knuda E.Hansena będą miały dwa zbiorniki LNG typu C o pojemności 685 metrów sześciennych każdy. CIMC Raffles zorganizował ceremonię cięcia stali dla pierwszego statku 30 marca.

Chińska stocznia powiedziała w poniedziałek, że zakończyła układanie kilu dla pierwszego statku i przystąpiła do budowy „na pełnych obrotach”, pomimo pandemii koronawirusa.

Po dostarczeniu w 2021 roku statki wejdą do eksploatacji na Morzu Bałtyckim. Jednostki będą pływać przez cały rok, nawet w oblodzonym sezonie zimowym w Zatoce Botnickiej. Firma żeglugowa jest przedsięwzięciem utworzonym przez szwedzkie koncerny Wallenius Lines i Svenska Orient Linien.

Partnerzy portalu

aste_580x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.