• <
PZT_1100x200_gif_2020

Deltamarin i Wartsila będą pracować przy stworzeniu unikatowego masowca z napędem LNG

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Deltamarin i Wartsila będą pracować przy stworzeniu unikatowego masowca z napędem LNG
Deltamarin i Wartsila będą pracować przy stworzeniu unikatowego masowca z napędem LNG - GospodarkaMorska.pl

Paweł Kuś

07.06.2016 Źródło: własne

Konsorcjum złożone z ABS - towarzystwa klasyfikacyjnego oraz liderów w branży morskiej (Arista Shipping, Deltamarin, GTT oraz Wartsila) wystartowało z projektem "Project Forward". Jego celem jest wprowadzenie statków o napędzie LNG do mainstreamu światowej żeglugi.

W tym celu konsorcjum planuje budowę pierwszego masowca kamsarmax z napędem LNG, który spełniał by wszystkie światowe normy środowiskowe w tym: standardy energetyczne Międzynarodowej Organizacji Morskiej 2025, przepisy o emisji tlenku azotu oraz regulacje konwencji Marpol o emisji siarczanów. Prototypowa jednostka ma być pierwszą w swojej klasie o takim napędzie, zdolną do prowadzenia operacji długodystansowych.

Kamsarmax to statek o maksymalnych wymiarach gabarytowych umożliwiających zawinięcie do Portu Kamsar w Gwinei. Wielkość statku ograniczona jest długością wynoszącą 229 metry. Statki tej wielkości zalicza się do klasy panamaxów.

- Potencjał tkwiący w paliwie LNG jest ogromny - powiedział Patrick Janssens, wiceprezydent ABS. - Wraz z rozwojem technik bunkrowania oraz powstaniem nowych pomysłów armatorzy będą coraz częściej korzystali z dobrodziejstw tego ekologicznego gazu. Tym bardziej, że dalej zaostrzane będą normy środowiskowe - tłumaczył.

Project Forward to duże wyzwanie, głównie ze względu na trudność w zaprojektowaniu jednostki zdolnej mieć w baku aż 2,5 tys. mszesc paliwa LNG. To pozwoliło by jej być na morzu aż do 40 dni. Projekt masowca będzie bazował na koncepcie Deltamarin B.Delta 82 design. Oznacza to, że jednostka będzie wyposażona w zbiorniki membranowe LNG wykonane według francuskiej technologii nazwanej: Gas Transport, Technigas (GTT). Wewnętrzna ściana zbiornika jest cienką membraną wykonaną z niskowęglowej stali nierdzewnej lub stopu (inwar) z wysoką zawartością niklu spoczywającą na mocnej izolacji, która oparta jest z kolei na konstrukcji statku. Napęd średniej wielkości dostarczy z kolei fiński koncern Wartsila.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31251,00 $ tona -6,49% 13 maj
 Cynk 2891,00 $ tona -3,12% 13 maj
 Aluminium 2422,00 $ tona -2,10% 13 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.