PMK
Sześć nordyckich firm połączyło siły, by pracować nad infrastrukturą dla dostarczania zielonych paliw statkom. Na czele inicjatywy Zero Emission Energy Distribution at Sea (ZEEDS) stanęła fińska Wärtsilä.
Do inicjatywy dołączyli też armatorzy DFDS i Grieg Star, firma inżynieryjna Aker Solutions, firma energetyczna Equinor oraz firma konstrukcyjna Kvaerner.
- Wszyscy członkowie inicjatywy rozumieją, że przejście na czyste paliwo będzie wymagać zbiorowego wysiłku. Pracując jednocześnie nad dostawą, magazynowaniem i dystrybucją może mocno przyśpieszyć zieloną rewolucję - mówi Cato Espero, dyrektor sprzedaży w Wärtsilä.
Obecnie partnerzy pracują nad rozwiązaniami technologicznymi, które zostaną przedstawione na targach morskich Nor-Shipping na początku czerwca.
- Jesteśmy podekscytowani, że możemy podzielić się naszymi pomysłami i dostać potrzebny feedback. To wszystko pomoże nam w dalszym rozwoju - twierdzi Espero.
Następny krok to włączenie do inicjatywy odpowiednich władz i instytucji oraz nowych partnerów.
- By znaleźć prawdziwie rozwiązanie problemu czystego paliwa, musimy, jako społeczność, pracować razem. Dodatkowo potrzebujemy wsparcia od władz w postaci zachęt dla rozwoju tej technologii - dodał Espero.
Rocznie żegluga jest odpowiedzialna za prawie miliard ton dwutlenku węgla emitowanego globalnie do atmosfery. Stanowi to 3 proc. światowej emisji tego gazu. Przypomnijmy, że w zeszłym roku Międzynarodowa Organizacja Morska wprowadziła plan zmniejszenia o 50 procent emisji gazów cieplarnianych w żegludze do 2050 roku.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów