Misje Eco Bulk AS, część norweskiego armatora Kåre Misje & Co., zamówił dziesięć ekologicznych masowców w stoczni Colmbo Dockyard PLC ze Sri Lanki.
Podpisany w marcu 2020 roku kontrakt ma wejść w życie we wrześniu 2020 roku. Statki o długości 89,95 m mają tonaż 5000 ton. Rodzaj ładunku, jaki będą przewozić, obejmuje ładunki masowe, zboże, drewno, drobnicę i kontenery.
Każdy statek napędzany jest czterosuwowym silnikiem wysokoprężnym z elektrycznym układem hybrydowym dostarczającym dodatkową moc poprzez system akumulatorów.
Według CDPLC, masowce są projektowane jako statki przyjazne dla środowiska, ponieważ będą miały mniejszą emisję w porównaniu z konwencjonalnymi masowcami tej samej wielkości. Koncepcja i podstawowy projekt statków zostały opracowane przez Wartsila Ship Design Norway AS, a projekt szczegółowy zostanie wykonany przez CDPLC.
Pierwszy statek z tej partii ma być dostarczony za 18 miesięcy, a kolejne w czteromiesięcznych odstępach.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów