sons
Japoński statek towarowy, który osiadł na mieliźnie pod koniec lipca u wybrzeży Mauritiusa, teraz rozpadł się na dwie części.
Większość z 4000 ton oleju opałowego i napędowego na statku wypompowano już w ciągu ostatniego tygodnia, ponieważ grupy ekologiczne ostrzegały przed potencjalnie nieodwracalnymi uszkodzeniami raf koralowych w okolicy. Mimo to, co najmniej 1000 ton ropy wylało się już do Oceanu Indyjskiego, zagrażając koralowcom i życiu morskiemu oraz powodując coś, co niektórzy ekolodzy nazywają najgorszą katastrofą ekologiczną w historii narodu wyspiarskiego.
Urzędnicy z Mauritiusa ostrzegali, że statek MV Wakashio, może podzielić się na dwie części. Tak też się stało: sobotnie przepołowienie się statku spowodowało, że część resztkowego oleju wyciekła do oceanu.
Teraz zadaniem robotników będzie odholowanie przedniej części statku setki mil w głąb morza, gdzie planują go zatopić. Zła pogoda opóźniła ich wysiłki. W maszynowni pozostaje jeszcze około 30 metrów sześciennych oleju opałowego, ale utrzymująca się zła pogoda utrudni jego usunięcie - poinformowali urzędnicy.
Robotnicy i wolontariusze aktywnie działają przy wraku. Otoczono pobliski Blue Bay Marine Park, zainstalowano trzy warstwy pływających tam w lagunie i umieszczono kilka kilometrów zapór, aby dodatkowo chronić obszar przed zanieczyszczeniem ropą. Władze Indii wysłały również 28 ton materiału, w tym tamy rzeczne, barki i odpieniacze, aby pomóc złagodzić szkody w środowisku.
Urzędnicy poinformowali, że do południa w niedzielę zebrano 841 ton płynnych odpadów naftowych i 419 ton osadu z odpadów stałych i zanieczyszczeń.
Naukowcy ostrzegli, że zniszczenia mogą wpływać na lokalny ekosystem przez lata.
„Ten wyciek ropy miał miejsce na jednym z, jeśli nie na najbardziej wrażliwym obszarze Mauritiusa” - powiedział agencji Reuter oceanograf Vassen Kauppaymuthoo. „Mówimy o dziesięcioleciach powrotu do "zdrowia" po tych uszkodzeniach, a niektóre ze szkód mogą nigdy się nie odbudować”.
Pływające farmy słoneczne pomogą w ekologicznej żegludze
Polska Akademia Nauk o prognozach wzrostu poziomu wód na Bałtyku
Życie po COVID-19: Czy świat, jaki znamy, zmieni się na zawsze?
Niesamowite odkrycie w Australii - rafa koralowa wyższa niż Empire State Building
Od węgla do zera: przed nami radykalne zmiany w transporcie morskim?
"The Times": w Atlantyku jest ponad 10 razy więcej plastiku niż sądzono
Ropa brent | 64,43 $ | baryłka | 0,00% | 22:58 |
Cyna | 29560,00 $ | tona | 3,66% | 25 lut |
Cynk | 2894,00 $ | tona | 2,55% | 25 lut |
Aluminium | 2223,00 $ | tona | 3,64% | 25 lut |
Pallad | 2305,00 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1192,80 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 26,67 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1732,45 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |