jk
Wärtsilä dostarczy silniki oraz systemy, m.in. nawigacyjny, do nowego, przyjaznego środowisku promu budowanego dla fińskiego Viking Line. Kontrakt został podpisany w październiku 2017 r.
Napęd i moc nowej jednostki zapewni sześć dwu-paliwowych silników WDF 312 zasilanych głównie w skroplony gaz ziemny (LNG). Dodajmy, że wersja diesel tego silnika została uznana przez Księgę rekordów Guinessa za najbardziej wydajny na świecie 4-suwowy silnik wysokoprężny. Wartsila zapewnia, że połączenie niskiego zużycia paliwa i zmniejszonego poziomu emisji spalin podczas eksploatacji LNG spowoduje niskie koszty eksploatacji i minimalny wpływ na środowisko.
Wärtsilä dostarczy również system magazynowania i zasilania paliwa LNGPac oraz zaawansowany kompaktowy układ tłumiący (CSS), wysokiej jakości silniki dziobowe, system zarządzania wodą balastową (BWMS) i zintegrowany system nawigacyjny Nacos Platinum. Trzeba również zwrócić uwagę na to, że Nacos Platinum integruje różne funkcje w jeden system, umożliwiając nawigację, kontrolę i monitorowanie łodzi z kilku stanowisk pokładowych. Natomiast system BWMS Wärtsilä został zaprojektowany, aby uwolnić wodę balastową od gatunków inwazyjnych.
Na pokładzie statku zostanie zamontowany również system SmartPredict Wärtsilä, który ma na celu zapewnienie jednostce większego bezpieczeństwa i bardziej wydajną eksploatację dzięki przewidywaniu przyszłej pozycji i kursu statku. System także ocenia siłę wiatru i stan morza, które wpływają na ruch statku.
Nowy statek wejdzie do eksploatacji na początku 2021 r. Będzie kursował po Morzu Bałtyckim między Turku, Finlandią i Sztokholmem w Szwecji. Statek jest pierwszym promem zasilanym LNG o tej wielkości i standardzie, który ma być zbudowany w Chinach. Prawdopodobnie powstanie druga tego typu jednostka.
Aresztowano 45 osób blokujących przeniesienie azylantów na barkę
Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę
1,3 GW mocy w morskiej energetyce wiatrowej przyznane spółce Ocean Winds. EDP umacnia swoje inwestycje w Australii
Walka o życie oceanów. Marta Przepióra, inżynier hydrografii morskiej o UN Ocean Decade
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Galeon 440 FLY triumfuje na Yacht Style Awards 2024