• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Crowley ochrzcił nowy statek ConRo. Projekt wyjątkowej jednostki powstał w polskim Wartsila Ship Design Poland

PMK

25.02.2019 17:26 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Crowley ochrzcił nowy statek ConRo. Projekt wyjątkowej jednostki powstał w polskim Wartsila Ship Design Poland

Partnerzy portalu

Crowley ochrzcił nowy statek ConRo. Projekt wyjątkowej jednostki powstał w polskim Wartsila Ship Design Poland - GospodarkaMorska.pl

Crowley Maritime ochrzciło nowy statek MV Taíno, jeden z pierwszych na świecie ConRo, zasilanych skroplonym gazem ziemnym Ceremonia odbyła się w portorykańskim Puerto Rico. Co ciekawe, projekt jednostki stworzyło polskie biuro Wartsila Ship Design Poland.

Tom Crowley, prezes i dyrektor generalny armatora, powiedział: "Cieszymy się, że możemy ochrzcić ten wspaniały nowy statek z naszymi pracownikami, klientami i ludźmi z Puerto Rico, którym będzie służyć przez wiele lat.

- Taíno jest źródłem dumy dla nas wszystkich, a w szczególności dla mężczyzn i kobiet, którzy ją zbudowali i  załogi, z których wielu to Portorykańczycy. Statek jest jednym z pierwszych tego typu, zasilanym LNG, podobnie jak jego siostrzany statek, MV El Coquí, który wszedł do służby w zeszłym roku – dodał.

Taíno, podobnie jak jej siostrzana jednostka El Coquí, będzie mogła przewozić do 2400  TEU oraz blisko 400 samochodów i większych pojazdów. Zakres  wymiarów i typów kontenerów będzie można dostosowywać, na pokład wejdą kontenery mierzące nawet  53 stóp szerokości, a także 300 kontenerów chłodniczych.

Paliwo statków z LNG znacznie obniży emisję szkodliwych substancji. Zredukuje 100-procent emisji tlenku siarki (SOx) i cząstek stałych (PM); 92-procent tlenku azotu (NOx), oraz 35 procent dwutlenku węgla (CO2) na kontener. Dodajmy, że projekt statków został  wyróżniony podczas Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni. W kategorii innowacyjny projekt nagrodzono spółkę Wartsila Ship Design Poland.

- Ta duża inwestycja, której wynikiem są miejsca pracy, pozytywne skutki ekonomiczne, czystsze środowisko i światowej klasy usługi łańcucha dostaw dla spedytorów z Puerto Rico, nie byłaby możliwa bez ustawy Jonesa – powiedział Crowley.

- Ustawa zapewnia zdolność do budowy statków i wykwalifikowanych żeglarzy handlowych w Stanach Zjednoczonych, niezbędną do naszej obrony narodowej. Stworzyła ona także komercyjny rynek żeglugowy między USA a Puerto Rico, który jest wysoce konkurencyjny. Dlatego powinniśmy bronić tej powstałej przed niespełna 100 laty ustawy – dodał.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.