PMK
Crowley Maritime ochrzciło nowy statek MV Taíno, jeden z pierwszych na świecie ConRo, zasilanych skroplonym gazem ziemnym Ceremonia odbyła się w portorykańskim Puerto Rico. Co ciekawe, projekt jednostki stworzyło polskie biuro Wartsila Ship Design Poland.
Tom Crowley, prezes i dyrektor generalny armatora, powiedział: "Cieszymy się, że możemy ochrzcić ten wspaniały nowy statek z naszymi pracownikami, klientami i ludźmi z Puerto Rico, którym będzie służyć przez wiele lat.
- Taíno jest źródłem dumy dla nas wszystkich, a w szczególności dla mężczyzn i kobiet, którzy ją zbudowali i załogi, z których wielu to Portorykańczycy. Statek jest jednym z pierwszych tego typu, zasilanym LNG, podobnie jak jego siostrzany statek, MV El Coquí, który wszedł do służby w zeszłym roku – dodał.
Taíno, podobnie jak jej siostrzana jednostka El Coquí, będzie mogła przewozić do 2400 TEU oraz blisko 400 samochodów i większych pojazdów. Zakres wymiarów i typów kontenerów będzie można dostosowywać, na pokład wejdą kontenery mierzące nawet 53 stóp szerokości, a także 300 kontenerów chłodniczych.
Paliwo statków z LNG znacznie obniży emisję szkodliwych substancji. Zredukuje 100-procent emisji tlenku siarki (SOx) i cząstek stałych (PM); 92-procent tlenku azotu (NOx), oraz 35 procent dwutlenku węgla (CO2) na kontener. Dodajmy, że projekt statków został wyróżniony podczas Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni. W kategorii innowacyjny projekt nagrodzono spółkę Wartsila Ship Design Poland.
- Ta duża inwestycja, której wynikiem są miejsca pracy, pozytywne skutki ekonomiczne, czystsze środowisko i światowej klasy usługi łańcucha dostaw dla spedytorów z Puerto Rico, nie byłaby możliwa bez ustawy Jonesa – powiedział Crowley.
- Ustawa zapewnia zdolność do budowy statków i wykwalifikowanych żeglarzy handlowych w Stanach Zjednoczonych, niezbędną do naszej obrony narodowej. Stworzyła ona także komercyjny rynek żeglugowy między USA a Puerto Rico, który jest wysoce konkurencyjny. Dlatego powinniśmy bronić tej powstałej przed niespełna 100 laty ustawy – dodał.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu