13 listopada Stocznia Remontowa Nauta zawarła kontrakt na budowę w pełni wyposażonego statku rybackiego. Klientem stoczni jest armator szkocki.
- Zawarty kontrakt to kolejny ważny krok dla rozwoju Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta. Dotychczas budowaliśmy głównie statki rybackie częściowo wyposażone – mówi Krzysztof Juchniewicz, prezes zarządu SR Nauta. Teraz wchodzimy na kolejny etap – budowy jednostek kompletnie wyposażonych, podczas realizacji tego kontraktu będziemy odpowiadać zarówno za wykonanie kadłuba, jak i integrację całego wyposażenia – dodaje prezes.
Nowy statek będzie miał prawie 87 m długości i 18 m szerokości. Jednostka zostanie zbudowana według projektu, wykonanego przez firmę Wartsila.
W trakcie ostatnich dwóch lat Nauta pozyskała kontrakty na 12 częściowo wyposażonych sejnerów dla klientów z Danii i Norwegii. Realizując te kontrakty, stocznia zdobyła spore doświadczenie, które teraz będziemy mogli wykorzystać przy budowie kompletnie wyposażonej jednostki – mówi Ewa Jagielska, dyrektor marketingu ds. Nowych Budów Stoczni Nauta.
Zakontraktowana jednostka będzie wyposażona w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania ryb i ich przekazywania odbiorcy. Siłownia statku wyposażona będzie w silnik o mocy 7.000 kW, który, współpracując z dwoma sterami strumieniowymi, zapewni bardzo dobrą manewrowość jednostki podczas operacji zarzucania i zbierania sieci. Dodatkowym atutem statku jest specjalistyczne wyposażenie do lokalizowania łowisk oraz szacowania ich wielkości i rodzaju.
Stocznia Remontowa Nauta łączy wieloletnią tradycję z nowoczesnością – działa na rynku od 90 lat. Nauta oferuje szeroki wachlarz usług stoczniowych – remontuje i przebudowuje statki, buduje nowe jednostki oraz wykonuje konstrukcje offshore. Zakład Nowych Budów, otwarty dwa lata temu na terenie gdańskich pochylni, pozyskał już kilkanaście kontraktów i negocjuje kolejne zlecenia na budowę nowych jednostek.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii