PMK
Gas Agility, bunkierka LNG o pojemności 18,6 tys. m3, w końcu dotarła do Rotterdamu, gdzie niedługo rozpocznie działalność.
Statek o długości 135 metrów, należący do japońskiej firmy Mitsui O.S.K. Lines, obsługuje długoterminowy kontrakt czarterowy z francuskim gigantem energetycznym Total.
Statek przybył w weekend i zacumował w pobliżu wejścia do portu w poniedziałek, ale nie wpłynął jeszcze do Rotterdamu.
Po ukończeniu budowy, Gas Agilty opuścił stocznię Hudong Jiangnan niedaleko Szanghaju w maju.
W Rotterdamie statek będzie dostarczał paliwo do bardzo dużych kontenerowców napędzanych LNG armatora CMA CGM, ale także do innych statków w Europie Północnej.
Jednak przybycie tych gigantów do Europy zajmie trochę czasu. Pierwszy statek z tej serii, CMA CGM Jacques Saade, znajdował się w poniedziałek w chińskiej stoczni, jak pokazują dane AIS.
Gas Agilty jest pierwszym z dwóch siostrzanych statków wyposażonych w system membranowy GTT Mark III Flex i dwupaliwowy silnik Wartsila. MOL i Total twierdzą, że są to największe na świecie statki do bunkrowania LNG.
Inwestycje infrastrukturalne Portu Gdynia oraz PERN
Port Szczecin – trwa budowa oraz przebudowa nabrzeży w Basenie Kaszubskim [foto]
Ożywienie przeładunków w OT Port Świnoujście
Intensywny I kwartał w portach morskich - podsumowanie działań TSL Silesia
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28275,00 $ | tona | -0,44% | 21 kwi |
Cynk | 2793,00 $ | tona | -1,13% | 21 kwi |
Aluminium | 2344,00 $ | tona | 0,86% | 21 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |