Hyundai Heavy Industries zakończyła budowę napędzanego LNG megakontenerowca o ładowności 14,8 tys. LNG.
Jednostka wybudowana przez należącą do HHI stocznię Samho Heavy Industries (HSHI), niedawno zakończyła próby morskie. Uczyniło to z południowokoreańskiego zakładu pierwszy, który wybudował megakontenerowiec z napędem LNG.
Statek ma długość 366 metrów, szerokość 51 metrów i zanurzenie na 29,9 metrów. Jest wyposażony w duży zbiornik paliwa LNG o pojemności 12 000 m3. Dzięki temu statek ma wystarczającą pojemność paliwową na podróż w obie strony, między Azją a Europą na jednym tankowaniu.
Zbiornik składa się w 9% ze stali niklowej, która ma doskonałą wytrzymałość nawet w temperaturze kriogenicznej (-163 ° C).
Statek jest pierwszym z serii sześciu statków zasilanych LNG tej samej wielkości i typu, które HSHI budował w ostatnich latach, po podpisaniu umowy z EPS w kwietniu 2018 roku. Ostatnia dostawa zaplanowana jest na trzeci kwartał 2022 roku.
Do tej pory HHI Group pozyskała zamówienia na budowę łącznie 44 jednostek napędzanych LNG, w tym masowców, tankowców i kontenerowców.
Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST
Indyjska branża okrętowa nie zwalnia tempa i woduje pierwszą fregatę
Mapa historycznej Stoczni Gdańskiej
Fincantieri podpisuje z Carnival Corporation umowę na trzy wielkie statki wycieczkowe
„Freedom & Solidarity” w Gdyni, w stoczni CRIST
Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do szczytów z 2022 r.