Najnowszy samochodowiec napędzany LNG, budowany dla K Line, został 31 lipca zwodowany w stoczni Tadotsu Shipyard.
Jak poinformowano, budowa jest obecnie w toku, a przewidywana dostawa ma mieć miejsce jeszcze w tym roku.
Statek o tonażu 73,800 GT został zamówiony przez japońskiego armatora żeglugowego w 2018 roku, jako przewoźnik samochodowy nowej generacji o zmniejszonym wpływie na środowisko.
Statek wyposażony jest w dwupaliwowy silnik wysokoprężny ME-GI z układem recyrkulacji spalin (EGR) do stosowania z NOx Tier III. Silniki pomocnicze to również dwupaliwowe silniki wysokoprężne, które w trybie gazowym spełniają normę NOx Tier III. Silnik pomocniczy z układem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) został zaprojektowany tak, aby spełniał wymagania III poziomu NOx nawet w trybie diesla, oferując elastyczność w doborze paliwa - wyjaśniło K Line.
Statek może pomieścić około 7020 pojazdów, ma długość 199,9 m i szerokość 37,2 m
Uważa się, że projekt budowy statków jest częścią działań K Line, których celem jest promowanie i wkład w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDG). Zgodnie z tym, firma dąży do poprawy efektywności emisji CO2 o 50 procent do 2030 roku w porównaniu do poziomów z 2008 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów