Podczas ceremonii, która odbyła się dzisiaj w stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. (NACKS) zaprezentowano najnowszy statek firmy Orient Overseas Container Line Ltd. („OOCL”) o nośności 24 000 TEU. Jest także siódmą jednostką o ekologicznym napędzie i tak dużej wyporności z zaplanowanej serii dwunastu. To także pierwszy z nich, który będzie obsługiwał trasę między Europą a Azją.
W trakcie uroczystości Ying Xiuzhen, dyrektor i wiceprezes China-Base Ningbo Group Co., Ltd. nadała kontenerowcowi nazwę OOCL Valencia. Tak jak w przypadku innych statków firmy, jak było niedawno z OOCL Gdynia, wszystkie otrzymują swoje imiona od miast, gdzie hongkońska firma ma swoje oddziały i przedstawicielstwa.
- W zeszłym roku OOCL otrzymało w sumie sześć nowych kontenerowców, dzięki czemu szybko zoptymalizowano strukturę floty zarówno OOCL, jak i grupy. W nowym roku oprócz OOCL Valencia będą stąd wypływać kolejne statki nowej jakości i o wysokich osiągach. OOCL i NACKS będą w dalszym ciągu działać na rzecz współpracy korzystnej dla obu stron, rozwijając się i dążąc do tworzenia oferty dla klientów i społeczeństwa. Kierując się duchem „bierz to do siebie”, OOCL w dalszym ciągu służy jako istotne ogniwo w światowym handlu, aktywnie reaguje na przyszłe wyzwania i stara się zapewniać klientom lepsze i bardziej ekologiczne, kompleksowe, zintegrowane rozwiązania w zakresie logistyki i łańcucha dostaw, co przyczyni się do budowy dla grupy wiodącego na świecie przedsiębiorstwa zajmującego się technologią żeglugową - podkreśliła Yu Tao, dyrektor i członek komitetu wykonawczego OOCL.

Fot. OOCL
OOCL Valencia ma 399 metrów długości, a nośność wynosi 215 000 ton, stąd zalicza się do największych w swojej klasie, istnych gigantów żeglugi. Osiąga prędkość ok. 18,5 węzłów, a napęd stanowi silnik wysokoprężny 12X92-B WinGD Wartsila, napędzający bezpośrednio pojedynczą śrubę o stałym skoku, przygotowany do adaptacji napędu do zasilania przyjaznym dla środowiska metanolem. Stąd też jest obecnie jednym z największych na świecie statków budowanych z myślą o byciu przyjaznym środowisku i dekarbonizacji branży żeglugowej.
Orient Overseas Container Line Ltd. z siedzibą w Hongkongu jest jedną z największych na świecie firm zajmujących się transportem i logistyką kontenerów, posiadającą około 130 biur w ponad 100 głównych miastach na całym świecie, oferując połączenia transportowe do portów morskich. Jest także w czołówce przedsiębiorstw transportowych w zakresie wykorzystania najnowszych technologii w celu usprawnienia globalnych łańcuchów dostaw, a obecnie dąży także do spełnienia oczekiwań w związku z trendem, jakim jest dekarbonizacja branży morskiej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów