• <
nauta_2024

Nietypowy, "polski" akcent w Chinach. Megakontenerowiec został nazwany na cześć miasta Gdynia

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Nietypowy, "polski" akcent w Chinach. Megakontenerowiec został nazwany na cześć miasta Gdynia

Partnerzy portalu

Fot. OOCL

Kolejne firmy branży transportowej ścigają się w wprowadzaniu statków transportowych. Wśród nich jest przedsiębiorstwo Orient Overseas Container Line Ltd. (OOCL), które zorganizowało w stoczni Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. (DACKS) ceremonię nadania nazwy swojej nowej, "zielonej" jednostce. Jest w tym swoisty polski akcent, gdyż nowy kontenerowiec został nazwany na cześć miasta Gdynia.

Nowy statek o nośności o nośności 24 188 TEU jest szóstym z dwunastu zamówionych, ekologicznych jednostek, które zostały zamówione w 2020 roku. Długość jednostki to 399 metrów, a nośność 215 000 ton, stąd zalicza się do największych w swojej klasie, istnych gigantów żeglugi. Osiąga prędkość ok. 18,5 węzłów, a napęd stanowi silnik wysokoprężny 12X92-B WinGD Wartsila, napędzający bezpośrednio pojedynczą śrubę o stałym skoku, przygotowany do adaptacji napędu do zasilania przyjaznym dla środowiska metanolem.

Co podkreślono w oficjalnym komunikacie, gościem honorowym uroczystości był Takashi Yanai, dyrektor korporacyjny i zarazem generalny działu biznesowego infrastruktury logistycznej firmy Sumitomo Corporation (współpracującej z OOCL). Goszcząca też na uroczystości jego matka, Yoshiko Yanai, została zarazem matką chrzestną OOCL Gdynia.

- Ta seria nowych statków, wyposażona w najnowsze technologie, ekologiczne rozwiązania i będzie stopniowo modernizować istniejącą flotę OOCL. Może to nie tylko spełnić oczekiwania naszych klientów i społeczeństwa w zakresie oszczędności energii i redukcji emisji dwutlenku węgla, ale także pokazuje determinację OOCL, aby pozostać w czołówce rozwoju branży. Patrząc w przyszłość, zgodnie z duchem „Take it personal” firmy OOCL, będziemy w dalszym ciągu aktywnie reagować na ewoluujący rynek i zapewniać naszym klientom jeszcze lepsze i bardziej ekologiczne, kompleksowe usługi - powiedział Teddy Fung, dyrektor ds. handlu w OOCL.

Nowy nabytek firmy ma obsługiwać międzykontynentalne połączenie morskie, łączące porty w Azji i Europie. Wśród wymienionych nazw miast pojawiają się Szanghaj, Singapur, ale też Wilhelmshaven i Gdańsk. Nie wiadomo jeszcze, czy jednostka będzie miała okazję odwiedzić port Gdynia, co byłoby nader symboliczne. Trochę dziwi postawa armatora, który nie nagłośnił uroczystości w Polsce. O chrzcie jednostki zarówno polskie władze, Urząd Miasta Gdynia jak i Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. dowiedziały się z mediów, w tym informacji prasowej OOCL. Wybór jednak nie był przypadkowy, gdyż OOCL posiada swoją polską filię pod nazwą OOCL (Poland) Limited Sp.z o.o, która siedzibę ma właśnie w Gdyni.

Orient Overseas Container Line Ltd. z siedzibą w Hongkongu jest jedną z największych na świecie firm zajmujących się transportem i logistyką kontenerów, posiadającą około 130 biur w ponad 100 głównych miastach na całym świecie, oferując połączenia transportowe do portów morskich. Jest także w czołówce przedsiębiorstw transportowych w zakresie wykorzystania najnowszych technologii w celu usprawnienia globalnych łańcuchów dostaw, a obecnie dąży także do spełnienia oczekiwań w związku z trendem, jakim jest dekarbonizacja branży morskiej.

Fot. OOCL
etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.