Kolejne firmy branży transportowej ścigają się w wprowadzaniu statków transportowych. Wśród nich jest przedsiębiorstwo Orient Overseas Container Line Ltd. (OOCL), które zorganizowało w stoczni Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. (DACKS) ceremonię nadania nazwy swojej nowej, "zielonej" jednostce. Jest w tym swoisty polski akcent, gdyż nowy kontenerowiec został nazwany na cześć miasta Gdynia.
Nowy statek o nośności o nośności 24 188 TEU jest szóstym z dwunastu zamówionych, ekologicznych jednostek, które zostały zamówione w 2020 roku. Długość jednostki to 399 metrów, a nośność 215 000 ton, stąd zalicza się do największych w swojej klasie, istnych gigantów żeglugi. Osiąga prędkość ok. 18,5 węzłów, a napęd stanowi silnik wysokoprężny 12X92-B WinGD Wartsila, napędzający bezpośrednio pojedynczą śrubę o stałym skoku, przygotowany do adaptacji napędu do zasilania przyjaznym dla środowiska metanolem.
Co podkreślono w oficjalnym komunikacie, gościem honorowym uroczystości był Takashi Yanai, dyrektor korporacyjny i zarazem generalny działu biznesowego infrastruktury logistycznej firmy Sumitomo Corporation (współpracującej z OOCL). Goszcząca też na uroczystości jego matka, Yoshiko Yanai, została zarazem matką chrzestną OOCL Gdynia.
- Ta seria nowych statków, wyposażona w najnowsze technologie, ekologiczne rozwiązania i będzie stopniowo modernizować istniejącą flotę OOCL. Może to nie tylko spełnić oczekiwania naszych klientów i społeczeństwa w zakresie oszczędności energii i redukcji emisji dwutlenku węgla, ale także pokazuje determinację OOCL, aby pozostać w czołówce rozwoju branży. Patrząc w przyszłość, zgodnie z duchem „Take it personal” firmy OOCL, będziemy w dalszym ciągu aktywnie reagować na ewoluujący rynek i zapewniać naszym klientom jeszcze lepsze i bardziej ekologiczne, kompleksowe usługi - powiedział Teddy Fung, dyrektor ds. handlu w OOCL.
Nowy nabytek firmy ma obsługiwać międzykontynentalne połączenie morskie, łączące porty w Azji i Europie. Wśród wymienionych nazw miast pojawiają się Szanghaj, Singapur, ale też Wilhelmshaven i Gdańsk. Nie wiadomo jeszcze, czy jednostka będzie miała okazję odwiedzić port Gdynia, co byłoby nader symboliczne. Trochę dziwi postawa armatora, który nie nagłośnił uroczystości w Polsce. O chrzcie jednostki zarówno polskie władze, Urząd Miasta Gdynia jak i Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. dowiedziały się z mediów, w tym informacji prasowej OOCL. Wybór jednak nie był przypadkowy, gdyż OOCL posiada swoją polską filię pod nazwą OOCL (Poland) Limited Sp.z o.o, która siedzibę ma właśnie w Gdyni.
Orient Overseas Container Line Ltd. z siedzibą w Hongkongu jest jedną z największych na świecie firm zajmujących się transportem i logistyką kontenerów, posiadającą około 130 biur w ponad 100 głównych miastach na całym świecie, oferując połączenia transportowe do portów morskich. Jest także w czołówce przedsiębiorstw transportowych w zakresie wykorzystania najnowszych technologii w celu usprawnienia globalnych łańcuchów dostaw, a obecnie dąży także do spełnienia oczekiwań w związku z trendem, jakim jest dekarbonizacja branży morskiej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów