oprac. MN
Konstrukcja nowego trawlera rufowego zaprojektowanego przez Wärtsilä Ship Design ma pomóc w zmniejszeniu zużycia paliwa i poprawić wydajność jednostki.
Jak podaje spółka układ napędowy trawlera rufowego Wärtsilä VS 6215 ST zostanie oparty na silniku Wärtsilä 31, który w ubiegłym roku wpisano do księgi rekordów Guinessa jako jedną z najbardziej wydajnych, zaawansowanych i przyjaznych środowisku nowości inżynieryjnych. Napęd zaprojektowany został do obsługi różnych typów statków. Co ciekawe pierwszy serwis tego typu silników wymagany jest dopiero po 8000 godzinach pracy, podczas gdy standardem jest konserwacji po około 2000 godzin.
Projekt trawlera zawiera również technologię hybrydowego akumulatora Wärtsilä, która oferuje znaczną poprawę efektywności energetycznej w porównaniu z konwencjonalnymi, występującymi aktualnie systemami.
- Trawler rufowy może być eksploatowany do 350 dni w roku, a zatem zużycie paliwa ma ogromne znaczenie - powiedział Riku-Pekka Hägg, wiceprezes Ship Design, Wärtsilä Marine Solutions. - Nasz projekt został wyposażony w najnowsze technologie i oferuje przemysłowi rybnemu niższe koszty zużycia paliwa oraz większe możliwości działania, dzięki czemu inwestorzy mogą liczyć na znaczne zyski - dodał.
Projekt 82-metrowej konstrukcji Wärtsilä VS 6215 ST zostanie zaprezentowany podczas 3-dniowych targów i konferencji Nor-Fishing 2016, które rozpoczynają się dzisiaj w Trondheim w Norwegii.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza