Wärtsilä pochwaliła się niezwykłym rezultatem, jaki udało się osiągnąć dzięki nowemu silnikowi wyprodukowanemu przez fiński koncern. Jednostka napędowa Wärtsilä 31 pobiła rekord wydajności w kategorii silników czterosuwowych.
Zaprezentowany niedawno silnik w czasie prób uzyskał imponujący wynik. W czasie badania, które odbyło się 26 maja 2015 r., uzyskał rezultat, który pozwolił na wpisanie go do Księgi Rekordów Guinnessa. W jego trakcie stwierdzono najwyższy osiągnięty do tej pory poziom efektywności silnika wysokoprężnego. Określono, że zużycie paliwa wyniosło w czasie testu 165 g/kWh. To wynik, jakim nie może się pochwalić żaden inny silnik czterosuwowy obecny w tej chwili na rynku.
Wärtsilä 31 jest pierwszym produktem z nowej generacji silników średniej prędkości. Celem, jaki przyświecał konstruktorom w czasie jego projektowania, było ustalenie nowych standardów pod względem wydajności oraz poziomu emisji.
Produkt, którym może się pochwalić fiński koncern dostępny jest w wersjach od ośmio- do szesnastocylindrowej. Przeznaczony jest dla tych segmentów rynku morskiego, gdzie wymóg w zakresie mocy wynosi od 4,2 do 9,8 MW.
- Branża morska skupia się jak jeszcze nigdy na efektywności i elastyczności. Weryfikacja silnika Wärtsilä 31 na potrzeby Księgi Rekordów Guinnessa, pokazała, że jest to najbardziej efektywny czterosuwowy silnik wysokoprężny na świecie, co mówi samo za siebie. Właściciele statków i operatorzy mają teraz szansę na uzyskanie większej wydajności, co przyczyni się do poprawy wykonywanych działań i zmniejszenia kosztów - powiedział reprezentujący firmę Wärtsilä Roger Holm.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów