Silnik Wartsili będzie zainstalowany na najnowszym megakontenerowcu budowanym dla francuskiego armatora CMA CGM. Statek o nośności 20,6 tys. TEU powstanie w filipińskiej stoczni Hanjin Heavy Industries & Construction (HHIC).
Jednostka o nazwie Titan będzie największym statkiem we flocie trzeciego na świecie armatora kontenerowców. Wartsila wyposaży jednostkę w silnik x92 o mocy od 24,42 do 73,56 kW. Jak większość silników fińskiej firmy ten też ma odznaczać się niską emisją spalin i małymi kosztami eksploatacji. Jego autorem jest Gas & Diesel Winterthur (WinGD) – projekt joint venture Wartsili oraz China State Shipbuilding Corporation.
Titan będzie mierzył 400 metrów długości i 59 metrów szerokości. Budowa ma zakończyć się w IV kwartale 2017 roku. HHIC skonstruuje także dwie następne jednostki o takiej wielkości dla francuskiego armatora.
CMA CGM ma za sobą bardzo dobry rok. Koncern, który ma swoje biuro także w Gdyni, zanotował 584 mln dolarów zysku. To o 180 mln więcej niż w 2013 roku.
Ogółem przychody armatora specjalizującego się w kontenerowcach wzrosły do 16,7 mld dolarów (czyli o 5,3 proc.). Wzrosła także ilość przeładunków. CMA CGM w zeszłym roku obsłużyła 12,2 mln TEU (skok o 8,1 proc.). Duży udział w takich wynikach miał: wzrost obrotów w rejonie Północnej Afryki, wzrost gospodarczy Stanów Zjednoczonych i rozrost rynku przewozu towarów na linii Azja-Pacyfik. Dzięki tak dobrym wynikom spadł też dług koncernu – obecnie wynosi on 2,9 mld dolarów, aż o 21,5 proc. mniej niż w 2013 roku. Wystarczyło to, by CMA CGM otrzymała od agencji S&P ocenę kredytową B+.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii