PMK
Trwa budowa przyszłej najpotężniejszej pogłębiarki z napędem LNG. Tego zadania podjęła się holenderska stocznia Royal IHC na zamówienie armatora DEME. Jednostka o nazwie Spartacus ma być dostarczona latem 2019 roku.
Spartacus będzie mógł się pochwalić całkowitą mocą 44180 kW, co da jej najwyższą dzielność morską wśród tego typu maszyn. Dodatkowo jednostka będzie napędzana gazem LNG oraz będzie zdolna do eksploatacji na głębokości do 45 metrów, 10 m więcej niż obecne pogłębiarki.
Jednostka zostanie wyposażona przez fiński koncern Wartsila, która dostarczy: cztery silniki Wärtsilä 46DF, dwa silniki Wärtsilä 20DF oraz system magazynowania i podawania paliwa gazowego Wärtsilä LNGPac.
By sprostać ekologicznym wyzwaniom Spartacus zostanie wyposażony także w system odzysku ciepła odpadowego.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO