Firma MacGregor, część grupy Cargotec, została wybrana na dostawcę kompleksowych pakietów wyposażenia ro-ro dla trzech niskoemisyjnych statków napędzanych czterema silnikami LNG typu dual-fuel ze wspomaganiem bateryjnym (napęd hybrydowy). Fińska grupa jest liderem w proekologicznych rozwiązaniach dla promów.
Promów typu ro-pax zostaną zbudowane w Gdańskiej Stoczni Remontowej SA, największej spółce polskiej grupy stoczniowej Remontowa Holding, dla spółki Polskie Promy, należącej do Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM).
Jeden z trzech promów będzie pływał w barwach Polferries (PŻB).
Zamówienie to zostało zaksięgowane w portfelu zamówień Cargotec w drugim kwartale 2022 roku. Zakres dostawy MacGregor obejmuje projekt, produkcję, transport i wsparcie w instalacji wyposażenia w urządzenia dostępu i przeładunkowe ro-ro (furty, rampy zewnętrzne) na dziobie i rufie oraz drzwi i rampy wewnętrzne (między pokładami samochodowymi).
Rozwiązanie składanej ramy rampy dziobowej (bow ramp folding frame) oraz wciągarki cumowniczej z systemem automatycznego napinania lin zwiększają wydajność, umożliwiając jednoczesny załadunek lub rozładunek na dwóch poziomach i skracają czas postoju w porcie.
„Remontowa znana jest ze swojego profesjonalizmu, wysokiej jakości i długofalowych działań na rzecz ochrony środowiska. Cieszymy się, że nasza wiedza i wieloletnie doświadczenie skłoniły ją do wyboru nas jako dostawcy kompleksowego wyposażenia ro-ro dla tych trzech statków ro-pax” – mówi Magnus Sjöberg, starszy wicedyrektor w działu rozwiązań handlowych w MacGregor. „Jestem również zadowolony, że możemy wspierać naszych klientów w ich dążeniu do zrównoważonego rozwoju, jak w tym przypadku, zmniejszając zużycie paliwa poprzez skrócenie czasu postoju w portach” – dodaje.
Grupa MacGregor wykonuje w Polsce, u podwykonawców, dość dużo swojego wyposażenia w szerokim zakresie, w tym ramp lądowych i wyposażenia ro-ro na statki, na potrzeby odbiorców (np. stoczni) poza Polską. Współpracowała w tym zakresie także ze spółkami grupy Remontowa Holding.
Po wcześniejszych kontraktach na kluczowe wyposażenie, takie jak pędniki azymutalne, elektrownie okrętowe i systemy elektroenergetyczne wraz z systemami automatyki, zdalnego monitoringu i sterowania oraz dwupaliwowe (LNG/diesel) silniki wysokoprężne z gazowym systemem paliwowym od firm ABB i Wartsila, zakontraktowane właśnie wyposażenie ro-ro od MacGregor to nie jedyne dostawy zapewnione dotąd dla budowanych w Polsce nowoczesnych, ekologicznych promów przeznaczonych dla polskich operatorów.
MacGregor jest liderem w dziedzinie zrównoważonego przeładunku towarów i ładunków na morzu, oferującym szeroką gamę produktów, usług i rozwiązań, zaprojektowanych z myślą o pracy na morzu. Dzięki ścisłej współpracy z firmą MacGregor konstruktorzy, armatorzy i operatorzy statków mogą zoptymalizować rentowność, bezpieczeństwo, niezawodność i ekologiczność swoich działań w całym okresie eksploatacji.
MacGregor jest częścią firmy Cargotec. Sprzedaż firmy Cargotec (Nasdaq Helsinki: CGCBV) w 2021 roku wyniosła około 3,3 miliarda euro i zatrudnia ona około 11 000 osób na całym świecie.
Gdynia. Koniec pierwszego etapu poszerzania orłowskiej plaży
Wystawa jachtów na wodzie. Nadchodzi Polboat Yachting Festival
Zatoka Gdańska jest po to, aby żeglarze się rozwijali. Lotos Nord Cup Gdańsk [GALERIA]
Wkrótce Gdynia Sailing Days
[WIDEO] Costa Cruises ochrzciła nowy flagowy wycieczkowiec
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem