• <

Wynik wyszukiwania - "Cargotec" - Wiadomości

Od grudnia Kalmar pod nowym adresem

Od 11 grudnia 2023 r. włącznie zmianie ulega adres korespondencyjny biura sprzedaży i serwisu KALMAR.
06.12.2023

Nowe szczyty wydajności z reachstackerami Kalmar

Co czwarty kontener na świecie obsługiwany jest za pomocą rozwiązań oferowanych przez Kalmar. Urządzenia tej marki zostały zaprojektowane z myślą o wykonywaniu zadań specjalnych. Firma już od lat wyznacza globalne trendy w zakresie automatyzacji terminali, kształtując przyszłość obsługi ładunków. Nie dziwi więc, że ich potężne reachstackery wspierają realizację coraz większych i złożonych operacji w największych portach na świecie.
12.11.2023

MacGregor dostarczy sprzęt RoRo dla pierwszego statku typu PCTC zasilanego metanolem

MacGregor, część Cargotec, został wybrany do dostarczenia sprzętu RoRo dla dwóch pierwszych na świecie czystych i beezemisyjnych statków do przewozu samochodów i ciężarówek (Pure Car and Truck Carrier, PCTC), napędzanych metanolem dla firmy China Merchant Energy Shipping.
29.09.2023

Kalmar wzmacnia potencjał przeładunkowy BCT w Gdyni [ZDJĘCIA]

Urządzenia marki Kalmar są stworzone do zadań specjalnych. Firma Kalmar wyznacza globalne trendy w zakresie automatyzacji terminali i kształtuje przyszłość obsługi ładunków. Liczby mówią zresztą same za siebie. Co czwarty kontener na świecie obsługiwany jest bowiem za pomocą rozwiązań proponowanych przez Kalmar. Nic dziwnego zatem, że ich bardzo wydajne reachstackery wspierają obsługę coraz większych ładunków w terminalu BCT w Gdyni.
05.12.2022

Fiński MacGregor wyposaży promy ro-pax PŻM w rozwiązania ro-ro

Firma MacGregor, część grupy Cargotec, została wybrana na dostawcę kompleksowych pakietów wyposażenia ro-ro dla trzech niskoemisyjnych statków napędzanych czterema silnikami LNG typu dual-fuel ze wspomaganiem bateryjnym (napęd hybrydowy). Fińska grupa jest liderem w proekologicznych rozwiązaniach dla promów.
26.05.2022

Port w Wirginii zamawia 18 ekologicznych hybrydowych przewoźników wahadłowych

Port w Wirginii na Wschodnim Wybrzeżu Stanów Zjednoczonych zamówił 18 ekologicznych hybrydowych transporterów wahadłowych od firmy Cargotec Kalmar z pełną dostawą maszyn, która ma zostać ukończona do końca czerwca 2022 roku.
31.08.2021

Żegluga skazana na innowacje. Szansa dla polskich inżynierów

Innowacje w transporcie morskim są faktem – wynika z poglądów zaprezentowanych w czasie webinaru zorganizowanego przez Lloyd’s List, który prowadził Richard Meade, redaktor naczelny Lloyd’s List.
15.07.2021

Nowoczesny sprzęt w ramach projektu unijnego na OT Port Gdynia

Kolejny etap unowocześniania wyposażenia OT Port Gdynia w zakresie obsługi ruchu intermodalnego w technologii ro-ro i relacjach lądowych (obsługa samochodów i kolei), zakończony sukcesem. Terminal został doposażony w nowy sprzęt w postaci 4 ciągników terminalowych o zwiększonej mocy oraz 4 podwozi hydraulicznych do przemieszczania kaset.
17.12.2020

25 lat OT Port Gdynia. Zobacz, jak zmieniał się gdyński terminal (wideo)

Najbardziej uniwersalny terminal portowy w Trójmieście kończy 25 lat! O najważniejszych inwestycjach, nowoczesnych technologiach i zaangażowaniu pracowników opowiedział nam Jerzy Majewski, Prezes Zarządu OT Port Gdynia.
18.08.2020

Rozpoczyna się projekt AEGIS łączący potencjał autonomicznych statków ze zautomatyzowanymi terminalami

Zaawansowane, Wydajne i Zielone Systemy Intermodalne (AEGIS) to trzyletni projekt, finansowany z unijnego programu badań i innowacji „Horyzont 2020”. Inicjatywa mająca na celu stworzenie zaawansowanych pasów handlowych, poprzez połączenie autonomicznych statków ze zautomatyzowanymi usługami portowymi, oficjalnie rozpoczęła się 1 czerwca.
04.06.2020

Cargotec chce być neutralny węglowo do 2030 roku

Fiński Cargotec, który specjalizuje się w produkcji maszyn do obsługi ładunków na statkach, portach i terminalach, zobowiązał się do spełnienia ambicji ONZ Global Compact w zakresie 1,5 ° C.
29.05.2020

OT Port Gdynia z umową na dostawę nowoczesnego wyposażenia do obsługi ruchu intermodalnego

OT Port Gdynia sp. z.o.o rozpoczęła I etap realizacji projektu unijnego pn. „Doposażenie intermodalnego terminala ro-ro w Gdyni przez OT Port Gdynia sp. z o.o.”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
18.03.2020

Kolejne 4 urządzenia przeładunkowe zasilą terminale PCC INTERMODAL SA

PCC Intermodal SA oraz Cargotec Poland Sp. z o.o. podpisały umowę na dostawę czterech wozów przedsiębiernych (typu reachstacker) o łącznej wartości blisko 1,5 mln EUR.
12.12.2019

Nowe zadania PZT: Kolejowe suwnice w DCT Gdańsk i powrót do Bremerhaven

Rok 2018 był bardzo pracowitym rokiem w ponad dwudziestoletniej historii Portowego Zakładu Technicznego. Zakładane wyniki ekonomiczne zostały znacznie przekroczone, a pracownicy PZT, tworząc swoją fachowością dobrą gdyńska markę, sprawili, iż dzisiaj to znana i uznana firma w zakresie montaży urządzeń kontenerowych.
20.08.2019

MacGregor dostarczy zautomatyzowany system cumowania dla pierwszego zdalnie sterowanego statku

MacGregor podpisał umowę z Kongsberg Marine na dostarczenie zautomatyzowanego systemu cumowania dla pierwszego na świecie zdalnie sterowanego kontenerowca - Yara Birkeland.
13.06.2019

Nowe inwestycje w PSSE

To był udany początek roku dla Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Spółka wydała 8 nowych zezwoleń w tym pierwsze dla inwestora – firmy EDWOOD, w Podstrefie Biała Podlaska.
12.02.2018

W Helsinkach spotkają się fińscy i polscy przedsiębiorcy

W Helsinkach odbędzie się w środę polsko-fińskie Forum Gospodarcze, które ma zachęcić inwestorów do wspólnych przedsięwzięć oraz inwestycji, m.in. w projekty innowacyjne oraz związane z efektywnością energetyczną.
23.10.2017

PGE Eksploatacja otrzymała najnowszy model dźwigu Cargotec

W czwartek (08.06) na Nabrzeżu Szczecińskim montowano nowy dźwig PGE Eksploatacji. Kalmar DRG420-60S5 to najnowszy model firmy Cargotec. Jest to obecnie najnowocześniejszy reachstacker dostępny na rynku. Zbudowany został w Polsce, w Stargardzie koło Szczecina.
08.06.2017

Prace nad bezzałogowymi połączeniami morskimi nabierają tempa

Temat bezzałogowych statków, które mogłyby obsługiwać regularne połączenia na morzu, wraca jak bumerang. Eksperci nie mają wątpliwości, że wcześniej czy później takie rozwiązanie stanie się normą. Kwestią otwartą pozostaje moment wprowadzenia takiej opcji. W przypadku Bałtyku jako realny termin eksperci coraz częściej wskazują rok 2025.
30.05.2017

Bezzałogowe statki pojawią się na Bałtyku do 2025 roku

Przedstawiciele branży stoczniowej i IT zawiązali partnerstwo, którego celem jest powstanie bezzałogowej jednostki pływającej na Bałtyku już za 3 lata i wprowadzenie sieci handlowej opartej na tej technologii do 2025 roku.
22.05.2017

Największa układarka w polskich portach trafiła do Szczecina

Kalmar gotowy do działania. DB Port Szczecin, drugi co do wielkości europejski terminal przeładowujący bloki granitowe, kupił 42-tonową układarkę. To największe tego typu urządzenie pracujące w polskich portach i jedno z trzech w kraju.
16.04.2017

Bezzałogowe połączenia frachtowe na Bałtyku mogą pojawić się już wkrótce

Jak może wyglądać przyszłość branży transportowej? W jaki sposób współczesne rozwiązania wpłyną na połączenia morskie? Niektóre firmy już podejmują dość śmiałe działania, które mają przyczynić się do unowocześnienia i usprawnienia przewozu towarów w ten sposób.
27.09.2016

Mój cel to systematyczne zwiększanie obrotów - rozmowa z Piotrem Karczewskim, nowym prezesem Port Gdańsk Eksploatacja S.A.

Piotr Karczewski został powołany na stanowisko prezesa przez Radę Nadzorczą Portu Gdańskiego Eksploatacja 28 czerwca 2016 roku. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie, ukończył też studia podyplomowe (jakie) na Uniwersytecie Gdańskim i na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Pracował w Polskiej Żegludze Morskiej, a następnie w Powszechnym Zakładzie Ubezpieczeń. W 2007 roku pełnił funkcję Wojewody Pomorskiego. Obecnie pełni funkcję Radnego Sejmiku Województwa Pomorskiego.
22.09.2016

Pierwszy ekologiczny masowiec typu handysize powstane do 2017 r.

Pierwsze na świecie masowce typu handysize napędzane systemem dual-fuel powstają przy współpracy Deltamarin i ESL Shipping. Część wyposażenia dostarczy MacGregor, firma wchodząca w skład międzynarodowego przedsiębiorstwa Cargotec.
30.03.2016

Forum projektantów morskich

Ponad 30 przedstawicieli trójmiejskich biur projektowych dla przemysłu morskiego uczestniczyło w DNV GL Designers Forum, które odbyło się 22 maja. Była to już szósta edycja tego wydarzenia organizowana w Gdyni przez największe na świecie towarzystwo klasyfikacyjne.
26.05.2015

3300 tonowa konstrukcja stalowa popłynęła do Norwegii

Mostostal postawił na współpracę ze Skandynawami. Zrealizowane projekty offshore wypływają z gdańskich nabrzeży praktycznie raz w miesiącu. W maju do stoczni Kvaerner Stord AS w Norwegii dotarła partia konstrukcji offshorowych do platformy wiertniczej Edvard Grieg oraz wieża spalania gazów.
25.05.2015

Szukają ludzi do pracy. Do wzięcia 1000 etatów

Teleyard otworzył nowy zakład w Szczecinie. Na razie zatrudnienie znajdzie w nim sto osób. Firma planuje jednak budowę kolejnych hali i nabrzeża, inwestując w Szczecinie 20 mln euro i zatrudniając do 2022 roku tysiąc pracowników.
07.05.2015

Spotkania brokerskie w Stargardzie Szczecińskim

We wtorek 10 lutego 2015 r. w Stargardzie Szczecińskim odbyło się duże wydarzenie gospodarcze, którego celem było zbliżenie świata biznesu oraz nauki.
11.02.2015

ROHLIG SUUS Logistics rozwija się w Szczecinie

ROHLIG SUUS Logistics, prawdziwie kompleksowy operator logistyczny, zainwestował w Szczecinie w nowoczesny magazyn klasy A. Dzięki temu zyskał realne możliwości, by świadczyć usługi logistyki kontraktowej na najwyższym poziomie. Co więcej, firma już obsługuje pierwszego klienta magazynowego na powierzchni 2 700 m2.
03.11.2014

Roztopiony metal nie da rady odzieży z Amber Marine – rozmowa.

Specjalistyczna odzież robocza dla różnych gałęzi branży przemysłu morskiego, stoczniowego i petrochemicznego dystrybuowana jest przez gdyńską firmę Amber Marine.
13.03.2014

Nowe suwnice placowe w Gdynia Container Terminal

15 stycznia do Gdynia Container Terminal S.A. dostarczone zostały dwie nowe suwnice placowe typu eRTG (electrical Rubber Tyred Gantry Crane – elektryczna suwnica placowa na kołach gumowych), wyprodukowane przez firmę Kalmar, wchodzącą w skład grupy Cargotec.
21.02.2014

MacGregor otrzymał zamówienie na 6 dźwigów offshore od firmy IHC Merwede

Firma MacGregor, część Cargotec, zdobyła zamówienia o wartości około 23 mln Euro na instalacje 6 dźwigów podwodnych z systemem AHC (Active Wave Compensation), kompensującym ruchy statku spowodowane falowaniem, dla holenderskiej firmy IHC Merwede.
07.02.2014

Załadunek 30 maszyn Straddle Carrier w Porcie Gdynia wykonany przez Portowy Zakład Techniczny S.A.

W poniedzialek 16 grudnia w porcie Gdynia odbył się załadunek 30 maszyn Straddle Carrier wyprodukowanych w firmie Cargotec Poland Sp. z o.o. dla klienta w Australii. Operatorem montażu finalnego urządzeń oraz załadunku był Portowy Zakład Techniczny S.A.
20.12.2013

PKP Cargo uruchomiło nowy terminal kontenerowy

Wart ponad 25 mln zł nowoczesny terminal kontenerowy w Poznaniu – Franowie 18 grudnia został oddany do użytku. Terminal to w ostatnich latach największa i najważniejsza inwestycja PKP CARGO na dynamicznie rozwijającym się rynku intermodalnym.
19.12.2013

Nowe reachstackery w BCT Gdynia

Bałtycki Terminal Kontenerowy rozwija swój intermodalny potencjał, realizując kolejne inwestycje w infrastrukturę i sprzęt przeładunkowy. 30 października zostały oddane do użytku dwa reachstackery marki Kalmar – nowoczesne wozy wysięgnikowe, kupione w ramach największego w historii spółki programu inwestycyjnego, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
30.10.2012

Niemiecka firma wybuduje fabrykę za 90 mln euro

Ponad 90 mln euro ma kosztować rozpoczęta w czwartek w Stargardzie Szczecińskim (Zachodniopomorskie) inwestycja niemieckiej firmy Tognum. W nowej fabryce powstawać będą m.in. części silników. Zatrudnienie ma w niej znaleźć 220 osób.
05.07.2012

Wozy bramowe z DB Port do Barcelony

Wczoraj przy Nabrzeżu Fińskim w szczecińskim porcie, w rejonie otwartego niedawno terminalu kontenerowego, miał miejsce spektakularny załadunek 9 kontenerowych wozów podsiębiernych (shuttle carriers) na statek m/v Randzel.
09.05.2012

Olbrzymie wozy bramowe w szczecińskim porcie

Mierzą ponad 13 metrów wysokości i trafią do portu w Barcelonie, to 10 wozów bramowych do transportu kontenerów. Są montowane w porcie szczecińskim przez stargardzki Cargotec.
01.02.2012

Teleskop chciał kupić całą stocznię szczecińską

Belgowie za dziesiątki milionów euro zbudują fabrykę w Skolwinie. Byli bardzo zainteresowani inwestycją w stoczni. Za cały majątek oferowali więcej, niż zapłaciła Silesia. Zostali zbyci.
31.10.2011

Teleyard da w Szczecinie 1 tys. etatów

Ręce do pracy; Piotr Krzystek, prezydent Szczecina, liczy, że Teleyard zatrudni byłych stoczniowców. 300 z nich już teraz zadeklarowało chęć pracy dla Belgów.
01.08.2011

Deepwater Container Terminal (DCT) Gdańsk wprowadza Navis SPARCS N4

Navis SPARCS N4 wesprze dynamiczny rozwój terminala i rewolucję w regionie Morza Bałtyckiego, zapoczątkowaną przez DCT
07.06.2011

Szczecin: Teleskop zatrudni do tysiąca osób

Jutro do Szczecina przyjadą przedstawiciele firmy Teleskop na negocjacje z firmą Towarzystwa Finansowego Silesia. Są zainteresowani nabyciem od tej drugiej ponad 50,6 ha terenów nie zabudowanych i zabudowanych wraz z infrastrukturą. Spotkanie zaaranżował marszałek województwa, Olgierd Geblewicz.
20.04.2011

Ruszył Cargotec

Zakład montażowy fińskiej firmy „Cargotec" uroczyście otwarto wczoraj w Stargardzkim Parku Przemysłowym w Kluczewie. Produkcję sprzętu do przeładunku towarów uruchomiono równo rok po wmurowaniu kamienia węgielnego pod budowę fabryki.
09.09.2010

Dwie nowe suwnice RTG marki Kalmar już pracują w DCT Gdańsk.

Dynamiczny wzrost ilości obsługiwanych kontenerów przez DCT Gdańsk inicjuje ciągłe inwestycje w sprzęt oraz jego unowocześnianie. Głębokowodny Terminal Kontenerowy DCT Gdańsk zwiększył właśnie swoją zdolność przeładunkową wprowadzając do użytku kolejne dwie suwnice RTG Kalmar E-One2, które wspomogły osiem suwnic RTG marki Liebherr.
30.04.2010

Dwie nowe suwnice RTG marki Kalmar już pracują w DCT Gdańsk.

Dynamiczny wzrost ilości obsługiwanych kontenerów przez DCT Gdańsk inicjuje ciągłe inwestycje w sprzęt oraz jego unowocześnianie. Głębokowodny Terminal Kontenerowy DCT Gdańsk zwiększył właśnie swoją zdolność przeładunkową wprowadzając do użytku kolejne dwie suwnice RTG Kalmar E-One2, które wspomogły osiem suwnic RTG marki Liebherr.
02.04.2010

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.