• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Nowe szczyty wydajności z reachstackerami Kalmar

Partnerzy portalu

Fot. Kalmar

Co czwarty kontener na świecie obsługiwany jest za pomocą rozwiązań oferowanych przez Kalmar. Urządzenia tej marki zostały zaprojektowane z myślą o wykonywaniu zadań specjalnych. Firma już od lat wyznacza globalne trendy w zakresie automatyzacji terminali, kształtując przyszłość obsługi ładunków. Nie dziwi więc, że ich potężne reachstackery wspierają realizację coraz większych i złożonych operacji w największych portach na świecie. 

Strategia Kalmar opiera się na połączeniu długoletniego doświadczenia z innowacyjną technologią, co gwarantuje wysoką płynność w całym cyklu pracy, przyjazną obsługę, niskie koszty eksploatacji i znakomite parametry środowiskowe. Obecnie na całym świecie działa ponad 10 tys. reachstackerów Kalmar w ponad 160 krajach. Potencjał maszyn z serii Super Gloria wykorzystuje z powodzeniem, m.in., Port Kembla w Australii.

Port znajdujący się mniej niż 100 kilometrów na południe od Sydney jest międzynarodową bramą handlową dla ładunków masowych. Pełni również rolę hubu importu automotive w Nowej Południowej Walii oraz największego w stanie terminala eksportu zbóż i drugiego co do wielkości terminala eksportu węgla.

Iwestycja w 2 reachstackery Super Gloria okazała się kluczowym elementem modernizacji infrastruktury portowej. Kierownictwo portu przyznaje, że pozwalają onę na znacznie szybszą i efektywniejszą mobilizację. Model znany jest w branży dzięki swoim potężnym parametrom udźwigowym, przy jednoczesnej zwinności w przemieszczaniu się. Super Gloria bez kłopotu obsługuje ładunki do 130 ton w pracy samodzielnej lub ponad 200 ton w pracy w tandemie. 

Efektywność operacji przeładunkowych w porcie wspiera dodatkowo nowoczesne oprogramowanie do zarządzania wydajnością – Kalmar Insight. To narzędzie dostarcza wnikliwego i łatwo dostępnego wglądu w operacje floty, integrując dane z wielu źródeł. Pozwala na podejmowanie decyzji na podstawie informacji przekazywanych w czasie rzeczywistym, co poprawia jakość obsługi przeładunków.

Fot. Kalmar


Użytkownicy urządzeń Kalmar zawsze podkreślają zwłaszcza znakomitą jakość oferowanego przez firmę client service'u. Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy BCT Gdynia, terminalu który również korzysta z rozwiązań marki Kalmar, zwraca uwagę na doskonałą współpracę z producentem, reprezentowanym od lat przez dedykowanego opiekuna klienta.

– Kalmar, od wielu już lat, jest partnerem BCT Gdynia. Staramy się jak najlepiej wychodzić naprzeciw potrzebom BCT przy przeładunkach różnych elementów. Dostarczamy BCT nasze najlepsze urządzenia przeładunkowe dużych udźwigów, w tym: reachstackery, ciężkie wozy widłowe, ciągniki terminalowe czy suwnice placowe typu RTG. Zwłaszcza jednak reachstackery znajdują świetne zastosowanie przy przeładunkach elementów wież wiatrowych. Każdy z nich ma własny udźwig nominalny do 45 ton, co przy pracy w tandemie daje do 90 ton łącznego udźwigu. Ostatni dostarczony do BCT reachstacker marki Kalmar posiada innowacyjny napęd Kalmar ECO, który zapewnia bardzo wysoką precyzję pracy, przy rewelacyjnie niskim zużyciu paliwa do 30-40% mniej niż w przypadku standardowego układu napędowego. Istnieje również wiele możliwości modyfikacji reachstackerów Kalmar, w tym wyposażenie ich zamiast standardowej chwytni kontenerowej w haki. Przy naszych największych modelach tzw Super Gloria możemy osiągnąć udźwig aż do 130 ton pod hakiem na jednym urządzeniu, a więc przy pracy w tandemie aż do 260 ton – podkreśla Jakub Wojciechowski, starszy szef sprzedaży i serwisu Kalmar Polska.

Firma pozostaje liderem sektora, proponując najszerszy na rynku portfel kompleksowych rozwiązań i usług z zakresu obsługi ładunków dla portów, terminali, centrów dystrybucyjnych oraz przemysłu ciężkiego. Oferta obejmuje nie tylko specjalistyczne urządzenia, lecz także umowy serwisowe, wsparcie techniczne, części zamienne, szkolenia, modernizację dźwigów i sprzętu oraz systemy automatyzacji. Na koniec ubiegłego roku Kalmar zatrudniał ponad 4,9 tys. pracowników w ponad 30 krajach, z największą liczbą zatrudnionych w Stanach Zjednoczonych, Malezji, Szwecji, Chinach, Finlandii, Polsce, Hiszpanii i Australii. Przedstawicielem marki w Polsce jest spółka Cargotec. Maszyny produkowane są w zakładzie przy ul. Metalowej w Parku Przemysłowym Nowoczesnych Technologii w Stargardzie.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.