• <

Wynik wyszukiwania - "reachstacker" - Wiadomości

Nowe szczyty wydajności z reachstackerami Kalmar

Co czwarty kontener na świecie obsługiwany jest za pomocą rozwiązań oferowanych przez Kalmar. Urządzenia tej marki zostały zaprojektowane z myślą o wykonywaniu zadań specjalnych. Firma już od lat wyznacza globalne trendy w zakresie automatyzacji terminali, kształtując przyszłość obsługi ładunków. Nie dziwi więc, że ich potężne reachstackery wspierają realizację coraz większych i złożonych operacji w największych portach na świecie.
12.11.2023

Port Gdynia. Elektryczne auta i rowery dla pracowników

Port Gdynia wykonał krok w stronę elektromobilności. Zarząd portu zakupił dwa pierwsze auta elektryczne na potrzeby działów operacyjnych. Na portowych terenach pojawiło się także kilka pierwszych punktów ładowania elektryków.
24.08.2023

Proekologiczne zmiany w OT Port Gdynia

Na terenie OT Port Gdynia została zainstalowana i uruchomiona pierwsza instalacja PV o mocy 50 kW, będąca elementem długofalowej strategii Spółki wprowadzania rozwiązań mających na celu zmniejszanie negatywnego wpływu działalności gospodarczej na środowisko.
06.07.2023

C. Hartwig Gdynia z nową suwnicą do przeładunków stali i modernizacją infrastruktury

C. Hartwig Gdynia wzbogacił się o suwnicę do rozładunku i załadunku stali. Został również zmodernizowany należący do firmy plac przeładunkowy. Dzięki temu 10-krotnie wzrosły możliwości składowe, a co za tym idzie znacząco podniosła się efektywność procesu obsługi magazynowej. Będzie to wykorzystywane podczas prac prowadzonych w Porcie Gdynia.
28.02.2023

GCT inwestuje w technologie prośrodowiskowe

Gdynia Container Terminal, będący częścią grupy Hutchison, kontynuuje inwestycje mające na celu znaczne ograniczenie emisji CO2 w trakcie operacji przeładunkowych, a tym samym wypełnienie celów środowiskowych terminalu. Niedawno rozpisany został przetarg na modernizację siedmiu suwnic placowych, a na tym działania GCT się nie kończą.
20.02.2023

Symulator szkoleniowy reachstackera w VR. Jak może zaoszczędzić Twoje pieniądze? [WIDEO]

Trening symulacyjny znany jest ze zwiększania bezpieczeństwa procesu szkoleniowego i zwiększania jego efektywności. Jednak w czasach inflacji, wojny i niepewności gospodarczej warto wspomnieć o jeszcze jednym czynniku przemawiającym na korzyść symulatorów treningowych VR. Mogą one znacznie obniżyć koszty szkoleń.
25.01.2023

Hutchison Ports gra z Orkiestrą!

Hutchison Ports Gdynia wesprze 31 finał WOŚP. Na licytację przeznaczono możliwość doświadczenia niecodziennej frajdy podczas zwiedzania terminalu, gdzie będzie można także sprawdzić swoje siły w kierowaniu wozem typu reachstacker pod okiem doświadczonego operatora.
19.01.2023

Kalmar wzmacnia potencjał przeładunkowy BCT w Gdyni [ZDJĘCIA]

Urządzenia marki Kalmar są stworzone do zadań specjalnych. Firma Kalmar wyznacza globalne trendy w zakresie automatyzacji terminali i kształtuje przyszłość obsługi ładunków. Liczby mówią zresztą same za siebie. Co czwarty kontener na świecie obsługiwany jest bowiem za pomocą rozwiązań proponowanych przez Kalmar. Nic dziwnego zatem, że ich bardzo wydajne reachstackery wspierają obsługę coraz większych ładunków w terminalu BCT w Gdyni.
05.12.2022

Bieg po terminalu GCT 2022. Na starcie 730 osób, zebrali 39 tys. zł dla dzieci z Ukrainy [WIDEO]

W drugiej odsłonie ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia 2022, czyli biegu po terminalu kontenerowym GCT udział wzięło udział łącznie 730 osób (240 na dystansie 1 mili, 490 na dystansie 5 km). Wśród nich byli zarówno przedstawicieli branży morskiej, transportowej, jak i mieszkańców chętnych obejrzeć niedostępny na co dzień teren od wewnątrz.
20.07.2022

ONE Terminal RUN w GCT 2022. Nowością strefa dla dzieci, trwają zapisy na ostatnie miejsca

Zbliża się druga edycja - prawdopodobnie jedynego na świecie - biegu po terminalu kontenerowym, czyli ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia. Organizatorzy zachęcają do zapisów, bowiem zostały już ostatnie wejściówki.
09.06.2022

GCT świętuje pierwszy Międzynarodowy Dzień Kobiet w Branży Morskiej. Kobiety coraz chętniej wybierają pracę na terminalach [WIDEO, ZDJĘCIA]

Przyjmują kontenery lub je wydają, są operatorkami suwnic albo ciągników. Kobiety już od dawna spotykamy na terminalach kontenerowych. Nie dziwi również fakt, że pracują ramię w ramię z mężczyznami. Przy okazji przypadającego 18 maja Międzynarodowego Dnia Kobiet w Branży Morskiej podglądamy ich pracę w Gdynia Container Terminal (GCT) w Gdyni, który jest częścią grupy Hutchison Ports.
18.05.2022

Hutchison Ports Gdynia i Centrum Nowych Kompetencji licytują dla WOŚP

Hutchison Ports Gdynia (GCT) zachęca do licytacji nauki obsługi wozu typu reachstacker w symulatorze CNK (1h) oraz praktyki w prawdziwym urządzeniu na terminalu GCT w Gdyni(1h).
02.02.2022

Symulatory szkoleniowe wykorzystujące VR. Nowość na rynku szkoleń operatorów maszyn

Treningowe symulatory VR mają potencjał, aby zmienić zasady gry na rynku szkoleń operatorów maszyn specjalistycznych. Są znacznie skuteczniejsze od popularnych symulatorów ekranowych i prezentują wszystkie zalety, jakie wirtualna rzeczywistość może wnieść na rynek. Sprawdźmy, czym dokładnie jest symulator treningowy VR i jakie korzyści oferują użytkownikom.
14.01.2022

ZMPSiŚ SA uczestnikiem tegorocznej edycji Transport Week

Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście SA wraz ze światowymi ekspertami uczestniczył w spotkaniu online w ramach seminariów zorganizowanych w ramach Transport Week 2021.
09.06.2021

Kolejny przeładunek elementów farm wiatrowych w Porcie Gdynia [foto, wideo]

W terminalu BCT Gdynia obsłużono kolejny ładunek elementów farm wiatrowych. Z pokładu jednostki WARNOW MARS rozładowano 75 sekcji wież wiatrowych co stanowi 15 kompletnych masztów. Doświadczenie w przeładunkach tego typu ładunków oraz dogodne położenie w naturalny sposób stawia Port Gdynia jako potencjalne zaplecze w kontekście budowy i serwisu polskich, morskich farm wiatrowych.
11.02.2020

Kolejne 4 urządzenia przeładunkowe zasilą terminale PCC INTERMODAL SA

PCC Intermodal SA oraz Cargotec Poland Sp. z o.o. podpisały umowę na dostawę czterech wozów przedsiębiernych (typu reachstacker) o łącznej wartości blisko 1,5 mln EUR.
12.12.2019

Dzień Otwarty w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym za nami (foto)

Kto nie lubi oglądać ogromnych maszyn, które na co dzień możemy zobaczyć jedynie z daleka? Za nami kolejny Dzień Otwarty BCT, czyli Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Starsi i młodsi mogli obejrzeć i dotknąć praktycznie całego sprzętu, który na co dzień przeładowuje setki ton towarów przypływających do Gdyni.
20.07.2019

Ruszył przetarg na budowę terminalu intermodalnego w Świnoujściu

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ogłosił przetarg pn. „Przystosowanie infrastruktury terminalu promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego”. Inwestycja ma być gotowa na koniec czerwca 2021. Oferty można składać do 28 marca.
10.02.2019

Załadunek dwóch suwnic RTG na statek Meri w Gdańsku

Terminal kontenerowy w Kłajpedzie inwestuje w nowy sprzęt. Wkrótce prace rozpoczną w nim dwie nowe suwnice RTG. Urządzenia wypłynęły z Gdańska w poniedziałek na pokładzie ciężarowca Meri.
11.12.2018

Terminal kontenerowy w Kłajpedzie będzie miał dwie nowe suwnice. W poniedziałek wypłynęły z Gdańska (foto, wideo)

Terminal kontenerowy w Kłajpedzie inwestuje w nowy sprzęt. Wkrótce prace rozpoczną w nim dwie nowe suwnice RTG. Urządzenia wypłynęły z Gdańska w poniedziałek na pokładzie ciężarowca Meri.
11.12.2018

Port Gdański Eksploatacja na dobrej drodze rozwoju (foto,wideo)

Nowoczesne maszyny, dźwigi i magazyny. Główny operator przeładunkowy na terenie Portu Gdańsk w najbliższych miesiącach planuje kolejne inwestycje. – Port Gdański Eksploatacja jest na dobrej drodze rozwoju – mówi Piotr Karczewski, prezes PGE.
03.07.2017

Intermodal w Świnoujściu – studium wykonalności i projekt budowlano-wykonawczy

Umowę na „Opracowanie studium wykonalności i wykonanie projektów budowlano-wykonawczych” dla zadania p.n. „Przystosowanie infrastruktury Terminalu Promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego” podpisano 23 czerwca br. w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Dokument ze strony ZMPSiŚ SA podpisali wiceprezesi J. Cichocki oraz K. Drzazga. Z kolei ze strony wykonawcy – konsorcjum firm COMPONO sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie oraz TRACTEBEL ENGINEERING SA z siedzibą w Katowicach – Adam Borowski,
23.06.2017

Kalmar DRG420-60S5 w Porcie Gdańskim Eksploatacja

Kalmar DRG420-60S5 rozpoczął pracę w Porcie Gdańskim Eksploatacja. To najnowocześniejszy reachstacker w północnej Polsce. Maszyna, która bez problemu radzi sobie z kontenerami 20-, 30- i 40-stopowymi, znacznie zwiększyła konkurencyjność gdańskiej spółki.
13.06.2017

Najnowocześniejszy w północnej Polsce reachstacker już pracuje w Porcie Gdańskim Eksploatacja (foto, wideo)

Kalmar DRG420-60S5 rozpoczął pracę w Porcie Gdańskim Eksploatacja. To najnowocześniejszy reachstacker w północnej Polsce. Maszyna, która bez problemu radzi sobie z kontenerami 20-, 30- i 40-stopowymi, znacznie zwiększyła konkurencyjność gdańskiej spółki.
13.06.2017

PGE Eksploatacja otrzymała najnowszy model dźwigu Cargotec

W czwartek (08.06) na Nabrzeżu Szczecińskim montowano nowy dźwig PGE Eksploatacji. Kalmar DRG420-60S5 to najnowszy model firmy Cargotec. Jest to obecnie najnowocześniejszy reachstacker dostępny na rynku. Zbudowany został w Polsce, w Stargardzie koło Szczecina.
08.06.2017

Suwnice popłyną z Gdyni do Afryki

W BCT Gdynia trwa załadunek, na statek BigLift Happy Rover, czterech suwnic Konecranes przeznaczonych dla Terminalu Abidjan (Wybrzeże Kości Słoniowej).
16.03.2017

Mój cel to systematyczne zwiększanie obrotów - rozmowa z Piotrem Karczewskim, nowym prezesem Port Gdańsk Eksploatacja S.A.

Piotr Karczewski został powołany na stanowisko prezesa przez Radę Nadzorczą Portu Gdańskiego Eksploatacja 28 czerwca 2016 roku. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie, ukończył też studia podyplomowe (jakie) na Uniwersytecie Gdańskim i na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Pracował w Polskiej Żegludze Morskiej, a następnie w Powszechnym Zakładzie Ubezpieczeń. W 2007 roku pełnił funkcję Wojewody Pomorskiego. Obecnie pełni funkcję Radnego Sejmiku Województwa Pomorskiego.
22.09.2016

Nowy terminal intermodalny otwarty w Łodzi

Operator intermodalny Loconi otworzyło kolejny terminal lądowy, tym razem w Łodzi. Jeszcze do 30 maja br. firma posiadała trzy depoty - w Poznaniu, Radomsku i Warszawie. Z początkiem czerwca spółka oferuje swoim klientom czwartą lokalizację i możliwość składania pustych kontenerów Łodzi.
31.05.2016

BCT Gdynia w 2015 - trudny rok w przeładunkach, dobry w inwestycjach

BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni zakończył rok 2015 z wielkością przeładunków na poziomie 354 992 TEU stanowiącą przeciętny wynik w historii terminala. Na wynik największy wpływ miały przetasowania na trójmiejskim rynku przeładunków kontenerów.
13.01.2016

Gdynia Container Terminal zakończył trzeci etap rozbudowy

W Gdynia Container Terminal S.A. dobiegł końca „III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu”. Projekt ten był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.
15.12.2015

W DB Port Szczecin nowy plac składowy i 40-metrowy dźwig

DB Port Szczecin może pochwalić się dwoma inwestycjami zakończonymi sukcesem. Zakończyła się budowa nowego placu kontenerowego oraz zakupiono nowy dźwig przeładunkowy.
01.12.2015

Do Gdynia Container Terminal przypłynęły kolejne elektryczne suwnice placowe - eRTG

Od ubiegłego roku realizowany jest „III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu”. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.
18.11.2015

„Super- Post-Panamax”- największe w Polsce urządzenia przeładunkowe w Gdynia Container Terminal

Od ubiegłego roku realizowany jest „III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu”. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.
20.10.2015

Nowy prezes w DB Port Szczecin. Stanowisko objął Paweł Wac

Od 1 sierpnia DB Port Szczecin będzie ma nowego prezesa zarządu. Stanowisko Manfreda Michela zajmie Paweł Wac.
31.07.2015

Prawie 3000 osób na dniu otwartym BCT

Prawie 3000 osób odwiedziło w sobotę, 13 czerwca Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni, który już po raz trzeci otworzył się dla zwiedzających w ramach Dnia Otwartego. W tegorocznej edycji imprezy goście terminalu mieli okazję m.in. zwiedzić cały port z pokładu statku wycieczkowego czy zapoznać się z kuchnią i tradycjami Filipin, skąd pochodzi właściciel BCT – grupa ICTSI.
13.06.2015

Dzień otwarty BCT już w sobotę!

W sobotę, 13 czerwca, pomiędzy godziną 9:00 a 14:00, Bałtycki Terminal Kontenerowy zaprasza wszystkich mieszkańców Trójmiasta i okolic na Dzień Otwarty. Na zwiedzających, poza możliwością zwiedzenia na co dzień niedostępnego fragment portu, czekać będzie moc atrakcji, przygotowanych przez BCT, służby portowe i Ambasadę Republiki Filipin, skąd pochodzi właściciel BCT – grupa ICTSI.
10.06.2015

Mariner Capital Limited o krok od przejęcia Portu Gdańskiego Eksploatacja

Mariner Capital Limited (Mariner), operator portowy z wieloletnim doświadczeniem, z przyjemnością informuje, że jego oferta przejęcia spółki Port Gdański Eksploatacja SA (PGE) w procesie prywatyzacji podjętym przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA została oceniona jako najlepsza.
13.01.2015

Uroczyste otwarcie Terminalu PCC we Frankfurcie nad Odrą

9. grudnia 2014 r. na Terminalu we Frankfurcie nad Odrą odbyła się uroczystość uruchomienia suwnicy bramowej. Podczas wydarzenia gościom zaprezentowany został rozbudowany w procesie inwestycyjnym obiekt. Dzięki rozbudowie terminal zyskał nowe moce.
12.12.2014

GCT Gdynia: Wzrost przeładunków w I półroczu 2014 r. o 18 proc.

W terminalu GCT Gdynia przeładowano w pierwszych 6 miesiącach 2014 r. o 18 proc. więcej kontenerów niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
04.07.2014

Załadunek 30 maszyn Straddle Carrier w Porcie Gdynia wykonany przez Portowy Zakład Techniczny S.A.

W poniedzialek 16 grudnia w porcie Gdynia odbył się załadunek 30 maszyn Straddle Carrier wyprodukowanych w firmie Cargotec Poland Sp. z o.o. dla klienta w Australii. Operatorem montażu finalnego urządzeń oraz załadunku był Portowy Zakład Techniczny S.A.
20.12.2013

HHLA buduje terminal intermodalny w Dąbrowie Górniczej

Port w Hamburgu rozwija sieć swoich połączeń kolejowych. W piątek, 28 grudnia została podpisana umowa o dofinansowanie budowy terminalu intermodalnego w Dąbrowie Górniczej. Kwota dofinansowania to prawie 10 mln zł.
03.01.2013

PCC Intermodal S.A. rozbuduje terminal w Gliwicach

14 grudnia 2012 PCC Intermodal S.A. podpisała umowę ze Śląskim Centrum Logistyki S.A., na mocy której została przedłużona dzierżawa kontenerowego terminala w Gliwicach. Umowa została zawarta na okres 30 lat, a jej szacunkowa wartość to 26,5 mln złotych.
18.12.2012

Nowe reachstackery w BCT Gdynia

Bałtycki Terminal Kontenerowy rozwija swój intermodalny potencjał, realizując kolejne inwestycje w infrastrukturę i sprzęt przeładunkowy. 30 października zostały oddane do użytku dwa reachstackery marki Kalmar – nowoczesne wozy wysięgnikowe, kupione w ramach największego w historii spółki programu inwestycyjnego, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
30.10.2012

Najpotężniejszy reachstacker w Polsce na Terminalu PCC Kutno

PCC Intermodal S.A. po raz kolejny zasiliła swój park maszynowy. Tym razem imponujący, blisko 90 tonowy rechastacker marki Hyster trafił na terminal kontenerowy PCC w Kutnie.
13.03.2012

Więcej kontenerów, mniej drobnicy

Wiele towarów, które jeszcze niedawno transportowane były jako drobnica konwencjonalna, coraz częściej przewożone są w kontenerach czy w też w naczepach. Tym samym rynek tego typu ładunków kurczy się. Dlatego trzeba o nie coraz mocniej walczyć, nie tylko ceną, ale również jakością usług i infrastruktury portowej.
16.12.2011

Dziękujemy za wysłane grafiki.