Mariner Capital Limited (Mariner), operator portowy z wieloletnim doświadczeniem, z przyjemnością informuje, że jego oferta przejęcia spółki Port Gdański Eksploatacja SA (PGE) w procesie prywatyzacji podjętym przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA została oceniona jako najlepsza.
Zgodnie z procedurą przetargową, jako wynik przedłożenia najwyższej oferty, Mariner otrzymał wyłączność na ustalenie z PGE szczegółów umowy przejęcia, jak i na porozumienie się w sprawie pakietu socjalnego ze związkami zawodowymi. Rozmowy Marinera z obydwoma zainteresowanym stronami przebiegły pomyślnie w wyznaczonym przez procedurę przetargową czasie i obecnie firma przygotowuje się na przejęcie kontroli nad prywatyzowaną spółką, która jest głównym operatorem przeładunkowym w części wewnętrznej Portu Gdańsk, rocznie przeładowującym ok. 3,5-4 mln ton (w tym m.in. kontenery, węgiel, koks, zboża, wyroby stalowe czy złom).
Marin Hili, Prezes Mariner Capital Limited, wyraził zadowolenie firmy perspektywą pracy z klientami
i załogą PGE. „Dzięki licznym wizytom w Porcie Gdańskim Eksploatacja nasza firma określiła już obszary inwestycyjne mające na celu ulepszenie infrastruktury przejmowanej spółki. Opierając się na bazie ładunkowej portu i wzmacniając ją, Mariner wesprze operacje PGE swoim znacznym doświadczeniem. Przedłożywszy najwyższą ofertę oraz wypełniwszy już wszystkie warunki przetargu oczekujemy obecnie na potwierdzenie ze strony Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.”
Mariner ma również w swoich planach szeroko zakrojony program inwestycyjny po przejęciu PGE, m.in. powiększenie zdolności magazynowych, nowe systemy przenośnikowe oraz unowocześnienie sprzętu jeżeli chodzi o operacje na ładunkach masowych, natomiast w przypadku terminalu kontenerowego, firma planuje zakupić nowy sprzęt przeładunkowy (m.in. reachstackery) oraz zmodernizować istniejący, zwiększając tym samym możliwości przeładunkowe. Ponadto Mariner chce zainwestować w nowoczesne systemy informatyczne, zarówno zwiększające efektywność operacji na ładunkach (np. automatyzacja bram, bezprzewodowa komunikacja, całościowy system zarządzania terminalem), jak i ułatwiające klientom korzystanie z usług PGE (np. serwis online umożliwiający wstępne zamawianie usług portowych oraz śledzenie postępów prac).
Więcej o Mariner Capital Limited
Posiadający swoją główną siedzibę na Malcie Mariner Capital Limited jest niezależnym inwestorem, developerem i operatorem portowym, częścią Marin Hili Holdings. W portfolio firmy znajdują się morskie terminale kontenerowe: Baltic Container Terminal Riga na Łotwie (od 1996 roku), Terminal Intermodale Venezia we Włoszech (od 2002) oraz Durres Container Terminal w Albanii (od 2012). Naczelnym celem Mariner Capital Limited jest sprostanie nieustannie zmieniającym się wymaganiom kontenerowych linii żeglugowych, zarówno od strony morza, jak i lądu, oraz zwiększanie efektywności swoich terminali dla dobra klientów firmy.
Lasse Kristoffersen, CEO: Wallenius Wilhelmsen – cała naprzód na zeroemisyjność
Rząd dopłaci do transportu zboża do nadbałtyckich portów
Maersk otworzył trasę kontenerową na Ukrainę przez rumuńskie porty
Piłeś – nie płyń. Kontenerowiec uderza w nabrzeże, pilot pod wpływem
Kanał przez Mierzeję Wiślaną rozwija się. Będzie pełnił funkcję przejścia granicznego
Kolejna dostawa czołgów i armatohaubic dotarła do Portu Gdynia