mk
W BCT Gdynia trwa załadunek, na statek BigLift Happy Rover, czterech suwnic Konecranes przeznaczonych dla Terminalu Abidjan (Wybrzeże Kości Słoniowej).
Przewoźnikiem morskim ładunku jest armator BigLift Shipping B.V. specjalizujący się w transporcie konstrukcji stalowych i ładunków wielkogabarytowych, należący do Grupy Spliethoff na zlecenie fińskiego koncernu Konacranes. Jednocześnie agentem jest Transfennica Polska, także należąca do Grupy Spliethoff.
Zakończenie załadunku i wyjście statku jest planowane na dziś, tj. piątek 17.03.2017.
Dodamy, że operatorem afrykańskiego terminalu jest konsorcjum firm: Bollore Ports, APMT i Bouygues. Grupa Bollore jest reprezentowana w Polsce przez Bollore Logistics Poland z siedzibą w Gdyni. Bollore Logistics, francuski gigant logistyczny, jest operatorem 21 terminali na świecie. Warto wspomnieć, że terminal w Pointe-Noire, należący do Bollore, jest najnowocześniejszy w Afryce.
Grupa Bollore zatrudnia 30 000 pracowników w 525 biurach w 92 krajach całego świata. Z rocznymi obrotami rzędu 4,6 mld euro, Bollore Logistics zajmuje pierwsze miejsce we Francji, 4 miejsce w Europie i 8 na świecie w branży spedycji.
Abidjan w liczbach
Całkowita długość nabrzeża: 1000 m
Zanurzenie: - 11,5 m
Składowane kontenerów: 30 ha
Sprzęt – 6 STS / 3 MHC / 16 RTG/ 15 reachstackers
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej