jk
W czwartek (08.06) na Nabrzeżu Szczecińskim montowano nowy dźwig PGE Eksploatacji. Kalmar DRG420-60S5 to najnowszy model firmy Cargotec. Jest to obecnie najnowocześniejszy reachstacker dostępny na rynku. Zbudowany został w Polsce, w Stargardzie koło Szczecina.
Jak twierdzi Piotr Karczewski, prezes zarządu PGE SA, takiego drugiego dźwigu w tej części kraju nikt jeszcze nie ma. Kalmar posiada wiele możliwości operowania. Bez problemu radzi sobie z kontenerami 20,30 i 40 stopowymi, potrafi je składować na 5 warstw i w 3 rzędach. Jego udźwig maksymalny wynosi 42 tony.
Za pomocą czterech haków w narożnikach chwytnika może podnieść na wysokość 15 metrów inne ładunki niż kontenery. Jest specjalnie wyposażony w przechylany o 55 stopni chwytnik do opróżniania kontenerów o masie brutto do 32 ton z materiałów sypkich. To unikalne wyposażenie w Polsce Północnej i terminalach portowych.
Jego dodatkowe wyposażenie stanowi legalizowana waga automatyczna spełniająca wymagania obowiązującego od 1 lipca 2016 roku rozporządzenia konwencji SOLAS w sprawie ważenia kontenerów morskich oraz demontowany C-hak do przeładunku ciężkich kręgów stali. Posiada silnik wysokoprężny marki Volvo Penta oraz przekładnię główną marki ZF.
Dźwig ruszy do akcji, jak tylko do jego obsługi zostanie przeszkolona załoga.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny