jk
W czwartek (08.06) na Nabrzeżu Szczecińskim montowano nowy dźwig PGE Eksploatacji. Kalmar DRG420-60S5 to najnowszy model firmy Cargotec. Jest to obecnie najnowocześniejszy reachstacker dostępny na rynku. Zbudowany został w Polsce, w Stargardzie koło Szczecina.
Jak twierdzi Piotr Karczewski, prezes zarządu PGE SA, takiego drugiego dźwigu w tej części kraju nikt jeszcze nie ma. Kalmar posiada wiele możliwości operowania. Bez problemu radzi sobie z kontenerami 20,30 i 40 stopowymi, potrafi je składować na 5 warstw i w 3 rzędach. Jego udźwig maksymalny wynosi 42 tony.
Za pomocą czterech haków w narożnikach chwytnika może podnieść na wysokość 15 metrów inne ładunki niż kontenery. Jest specjalnie wyposażony w przechylany o 55 stopni chwytnik do opróżniania kontenerów o masie brutto do 32 ton z materiałów sypkich. To unikalne wyposażenie w Polsce Północnej i terminalach portowych.
Jego dodatkowe wyposażenie stanowi legalizowana waga automatyczna spełniająca wymagania obowiązującego od 1 lipca 2016 roku rozporządzenia konwencji SOLAS w sprawie ważenia kontenerów morskich oraz demontowany C-hak do przeładunku ciężkich kręgów stali. Posiada silnik wysokoprężny marki Volvo Penta oraz przekładnię główną marki ZF.
Dźwig ruszy do akcji, jak tylko do jego obsługi zostanie przeszkolona załoga.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek