• <
port_rezerwa_mega_1100_200

W DB Port Szczecin nowy plac składowy i 40-metrowy dźwig

01.12.2015 12:48 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski W DB Port Szczecin nowy plac składowy i 40-metrowy dźwig
W DB Port Szczecin nowy plac składowy i 40-metrowy dźwig - GospodarkaMorska.pl

DB Port Szczecin może pochwalić się dwoma inwestycjami zakończonymi sukcesem.  Zakończyła się budowa nowego placu kontenerowego oraz zakupiono nowy dźwig przeładunkowy.

Nowy plac składowy kosztował 65 milionów złotych. Jego budowa miała miejsce na Ostrowie Grabowskim. Dzięki tej inwestycji będzie można składować dwa razy więcej kontenerów, które można składować do pięciu kontenerów w górę. Nowy plac składowy ma 15 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni. To obszar prawie dwóch boisk piłkarskich. W ramach tej inwestycji DB Port Szczecin kupił też nowy sprzęt potrzebny do przeładunku kontenerów: dwa wozy kontenerowe, osiem ciągników kontenerowych, cztery naczepy. Zmodernizowano również jedną suwnicę.

Spółka kupiła również nowy, 40-metrowy dźwig przeładunkowy. Dźwig jest mobilny, będzie przeznaczony do obsługi kontenerów i ciężkich ładunków: konstrukcji, wyrobów stalowych i bloków granitowych. Maksymalny unos to 100 ton, w zespole z drugim Gottwaldem będą mogły unieść 150 ton. Do portu przypłynął do 29 listopada. Montaż, szkolenia, odbiór techniczny potrwają około miesiąca. W styczniu będzie gotowy do pracy.

Dźwig ma pracować przy nabrzeżu czeskim oraz wspierać rozładunek statków przy nabrzeżu fiński.

***

DB Port Szczecin jest bramą na Bałtyk i świat dla krajów Europy Środkowej, znakomicie zlokalizowaną na głównej trasie transportowej ze Skandynawii na południe Europy. W swojej ofercie posiada połączenia liniowe ze Skandynawią i Rosją  oraz 5 zawinięć feederów (serwisów dowozowych) kontenerowych tygodniowo, łączących nas z portami północnoeuropejskimi: Rotterdamem, Hamburgiem, Bremerhaven, Kłajpedą, St. Petersburgiem, Gdynią, Gdańskiem, Kopenhagą, Malmö.

Od marca 2014r. firma DB Port Szczecin została dodana do łańcucha transportowego Finbest firmy Tschudi Logistics AS, co oznacza, że szczeciński port zyskał kolejne połączenie kontenerowe z takimi miastami jak: Helsinki (Finlandia), Kłajpeda (Litwa), Drammen (Norwegia), Esbjerg (Dania), Immingham (Wielka Brytania) i Rotterdam (Holandia).

W porcie obsługiwane są wszystkie typy ładunków, włączając w to kontenery oraz  drobnicę zjednostkowaną, tj. papier i celulozę, granity, wyroby stalowe, sztuki ciężkie i ponadgabarytowe, ładunki niebezpieczne itd.

Firma wykonuje operacje przeładunkowe swoim sprzętem, do którego należą: suwnice nabrzeżowe STS, 6 suwnic placowych RTG o udźwigu od 35 do 50 ton, dwa samojezdne dźwigi Gottwald o udźwigu do 100 ton, układarki o udźwigu od 15 do 25 ton, reachstackery o udźwigu do 45 t oraz inny sprzęt.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39625,00 $ tona 0,13% 19 paź
 Cynk 3706,00 $ tona -2,83% 19 paź
 Aluminium 3175,00 $ tona -0,13% 19 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.