DB Port Szczecin może pochwalić się dwoma inwestycjami zakończonymi sukcesem. Zakończyła się budowa nowego placu kontenerowego oraz zakupiono nowy dźwig przeładunkowy.
Nowy plac składowy kosztował 65 milionów złotych. Jego budowa miała miejsce na Ostrowie Grabowskim. Dzięki tej inwestycji będzie można składować dwa razy więcej kontenerów, które można składować do pięciu kontenerów w górę. Nowy plac składowy ma 15 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni. To obszar prawie dwóch boisk piłkarskich. W ramach tej inwestycji DB Port Szczecin kupił też nowy sprzęt potrzebny do przeładunku kontenerów: dwa wozy kontenerowe, osiem ciągników kontenerowych, cztery naczepy. Zmodernizowano również jedną suwnicę.
Spółka kupiła również nowy, 40-metrowy dźwig przeładunkowy. Dźwig jest mobilny, będzie przeznaczony do obsługi kontenerów i ciężkich ładunków: konstrukcji, wyrobów stalowych i bloków granitowych. Maksymalny unos to 100 ton, w zespole z drugim Gottwaldem będą mogły unieść 150 ton. Do portu przypłynął do 29 listopada. Montaż, szkolenia, odbiór techniczny potrwają około miesiąca. W styczniu będzie gotowy do pracy.
Dźwig ma pracować przy nabrzeżu czeskim oraz wspierać rozładunek statków przy nabrzeżu fiński.
***
DB Port Szczecin jest bramą na Bałtyk i świat dla krajów Europy Środkowej, znakomicie zlokalizowaną na głównej trasie transportowej ze Skandynawii na południe Europy. W swojej ofercie posiada połączenia liniowe ze Skandynawią i Rosją oraz 5 zawinięć feederów (serwisów dowozowych) kontenerowych tygodniowo, łączących nas z portami północnoeuropejskimi: Rotterdamem, Hamburgiem, Bremerhaven, Kłajpedą, St. Petersburgiem, Gdynią, Gdańskiem, Kopenhagą, Malmö.
Od marca 2014r. firma DB Port Szczecin została dodana do łańcucha transportowego Finbest firmy Tschudi Logistics AS, co oznacza, że szczeciński port zyskał kolejne połączenie kontenerowe z takimi miastami jak: Helsinki (Finlandia), Kłajpeda (Litwa), Drammen (Norwegia), Esbjerg (Dania), Immingham (Wielka Brytania) i Rotterdam (Holandia).
W porcie obsługiwane są wszystkie typy ładunków, włączając w to kontenery oraz drobnicę zjednostkowaną, tj. papier i celulozę, granity, wyroby stalowe, sztuki ciężkie i ponadgabarytowe, ładunki niebezpieczne itd.
Firma wykonuje operacje przeładunkowe swoim sprzętem, do którego należą: suwnice nabrzeżowe STS, 6 suwnic placowych RTG o udźwigu od 35 do 50 ton, dwa samojezdne dźwigi Gottwald o udźwigu do 100 ton, układarki o udźwigu od 15 do 25 ton, reachstackery o udźwigu do 45 t oraz inny sprzęt.
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Game changer: port Esbjerg potroi moc offshore z pomocą cyfrowego bliźniaka
Ewolucja branży morskiej – rozmowa z Andrzejem Smoleńskim
Kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Wydano zezwolenie na rozbudowę węzła Gdańsk Południe
Mimo sankcji, 250 transportów z paliwem wywiozły w ostatnim miesiącu z Rosji europejskie statki