Prawie 3000 osób odwiedziło w sobotę, 13 czerwca Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni, który już po raz trzeci otworzył się dla zwiedzających w ramach Dnia Otwartego. W tegorocznej edycji imprezy goście terminalu mieli okazję m.in. zwiedzić cały port z pokładu statku wycieczkowego czy zapoznać się z kuchnią i tradycjami Filipin, skąd pochodzi właściciel BCT – grupa ICTSI.
Podobnie jak w ubiegłych latach zaprezentowano sprzęt używany przy przeładunkach. Zwiedzający mogli z bliska zobaczyć, posłuchać o działaniu wejść do kabiny a nawet samemu pokierować dźwigami samobieżnymi, ciągnikami terminalowymi czy reachstackerami. Cały czas obserwować można było również pracę terminalu – zarówno obsługę statku jak i działanie suwnic placowych.
Wśród nowych atrakcji największym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się rejsy po porcie, którym towarzyszył komentarz przewodnika PTTK. Pasażerowie statku wycieczkowego mogli zobaczyć cały port z nieznanej większości perspektywy oraz poznać historię Gdyni, nierozłącznie związanej z portem i morzem.
Dużą atrakcją była również wizyta portowych holowników, na które można było wejść a załoga objaśniała na czym polega ich codzienna praca. Swój sprzęt zaprezentowały również Straż Pożarna oraz Służba Celna. Celnicy, co byłą kolejną nowością w tym roku, zaprezentowali działanie swojego laboratorium oraz przygotowali wystawę towarów, które próbowano przemycić do Polski.
Nowością w tym roku były również prezentacje przygotowane przez Ambasadę Republiki Filipin w Polsce. Na specjalnym stoisku można było spróbować specjałów tamtejszej kuchni, zobaczyć pokazy tradycyjnych tańców i zabaw. Gości witała pani Patricia Ann Paez, ambasador Republiki Filipin w Polsce.
Organizatorzy nie zapomnieli również o najmłodszych. Przy kolejnych atrakcjach zbierali oni pieczątki. Za zebranie całego kompletu czekała słodka niespodzianka i gadżety. Najmłodsi goście mogli również skorzystać z eurobungee, dmuchanego statku pirackiego i licznych gier i zabaw przygotowanych przez animatorów.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody