• <
ATC_CARGO_TOP

Prace nad bezzałogowymi połączeniami morskimi nabierają tempa

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Prace nad bezzałogowymi połączeniami morskimi nabierają tempa
Prace nad bezzałogowymi połączeniami morskimi nabierają tempa - GospodarkaMorska.pl

jk

Temat bezzałogowych statków, które mogłyby obsługiwać regularne połączenia na morzu, wraca jak bumerang. Eksperci nie mają wątpliwości, że wcześniej czy później takie rozwiązanie stanie się normą. Kwestią otwartą pozostaje moment wprowadzenia takiej opcji. W przypadku Bałtyku jako realny termin eksperci coraz częściej wskazują rok 2025.

Rewolucja to jeden z najczęstszych terminów, jakie pojawiają się przy okazji dyskusji na temat statków, które będą działać przy minimalnym udziale człowieka. Wprowadzenie tego rozwiązania już teraz wiąże się z koniecznością współdziałania wielu firm oraz organizacji. Wśród przedsiębiorstw, które zaangażowane są w projekt wdrożenia pierwszego bezzałogowego statku, który będzie wykonywał komercyjne rejsy na Morzu Bałtyckim, znajdują się: ABB, Cargotec, Ericsson, Meyer Turku, Rolls-Royce, Tieto i Wärtsilä. Wszystkie one działają w ramach inicjatywy One Sea - Autonomous Maritime Maritime Ecosystem.

Już teraz trwają prace nad tworzeniem produktów, a także rozwojem oprogramowania. Bez takich skoordynowanych działań uruchomienie takiego projektu byłoby niemożliwe.

„System One Sea to naturalnie kolejny krok do cyfrowej transformacji w branży morskiej. Kilka biznesowych inicjatyw związanych z bezzałogową żeglugą już się rozpoczęło” - powiedział Harri Kulmala z DIMECC (Digital, Internet, Materials & Engineering Co-Creation), które zajmuje się zarządzaniem całym projektem.

Podmioty zaangażowane w inicjatywę skupiają się na wielu aspektach jednocześnie. Ich wysiłki mają na celu ograniczenie ryzyka wypadku, zminimalizowanie wpływu na środowisko, a także zwiększenie efektywności realizowanych operacji oraz aranżowanie nowych inicjatyw komercyjnych.

Już w 2025 r. powstać ma pierwsze pilotażowe rozwiązanie oparte na tej koncepcji. Gotowy miałyby być wówczas w pełni bezzałogowy system dla Morza Bałtyckiego. Jeśli uda się zrealizować cel, byłaby to pierwsza na świecie tego typu sieć. Już za trzy lata ma być zaś gotowa spójna wizja tego rozwiązania, a także prototyp bezzałogowego statku, który początkowo pływałby wyłącznie pod nadzorem załogi.

 

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna $ tona
 Cynk $ tona
 Aluminium $ tona
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.