Ponad 30 przedstawicieli trójmiejskich biur projektowych dla przemysłu morskiego uczestniczyło w DNV GL Designers Forum, które odbyło się 22 maja. Była to już szósta edycja tego wydarzenia organizowana w Gdyni przez największe na świecie towarzystwo klasyfikacyjne.
- Celem Forum jest integracja środowiska projektantów w Trójmieście. Pragnęliśmy stworzyć platformę networkingową, miejsce wymiany doświadczeń oraz sprowokować dyskusję w szerszym gronie na temat naszej współpracy. Podobne wydarzenia organizujemy również w Norwegii - mówi Inacio Golebski, szef Maritime Classification Services z DNV GL.
W tym roku szczególnie ważny był kontekst Forum. Od jesieni 2013 roku i fuzji DNV z GL, ponad 100 osób pracowało nad stworzeniem spójnych przepisów klasyfikacji. Obecnie trwa etap konsultacji nowych wytycznych z przedstawicielami przemysłu morskiego. W trzecim kwartale tego roku nastąpić ma ich publikacja, natomiast wejście w życie planowane jest na rok 2016. Co ważne, DNV GL pracuje także nad optymalizacją programów przeznaczonych do projektowania – wywodzącego się z GL Poseidon, oraz pochodzącego z DNV Nauticus.
Tegoroczna edycja wydarzenia była również doskonałą okazją do przedstawienia nowego członka Forum – firmy MacGregor Poland Design Office. Biuro w Gdyni istnie już od 15 lat, opracowując rozwiązania przeładunkowe dla jednostek ro-ro, portów i terminali oraz sektora offshore. Obecnie firma zatrudnia 86 osób, w tym 36 projektantów . MacGregor jest częścią grupy Cargotec.
Program Forum uzupełniły prezentacje Mateusza Weryka z CTO na temat akustycznych aspektów oddziaływania jednostek pływających na faunę morską oraz przedstawicieli DNV GL, którzy przedstawili swoje doświadczenia z zakresu FMEA dla jednostek wyposażonych w systemy pozycjonowania dynamicznego.
DNV GL Designers Forum jest inicjatywą niezwykle ważną, nie tylko dlatego, że świetnie integruje środowisko projektantów. Wydarzenie pokazuje przede wszystkim, jak silnie rozwinięty jest przemysł morski w Trójmieście i jaki ma potencjał aby wciąż tworzyć przestrzeń dla rozwoju nowych firm. Bardzo liczymy na kolejne projekty inwestycyjne, zarówno z zakresu produkcji dla przemysłu morskiego, jak i właśnie nowych biur projektowych – komentuje Mikołaj Trunin, Project Manager ds. projektów produkcyjnych w Invest in Pomerania.
...
DNV GL to największe towarzystwo klasyfikacyjne statków i instalacji morskich oraz uznany doradca branży morskiej. Jednocześnie, towarzystwo jest czołowym światowym usługodawcą dla przemysłu wydobycia ropy i gazu oraz dostawcą oprogramowania służącego do zarządzania ryzykiem i poprawy wydajności urządzeń w przemyśle energetycznym, przetwórczym i morskim. DNV GL działa w około 300 miejscach w ponad 100 krajach. Przychody spółki wynoszą około 2,5 mld euro rocznie, są w całości inwestowane w badania i rozwój towarzystwa. Biuro DNV GL w Gdyni zatrudnia około 200 osób zajmujących się klasyfikacja jednostek morskich, doradztwem technicznym , certyfikacją, programowaniem oraz systemami IT.
Invest in Pomerania jest regionalną inicjatywą, która w oparciu o zasadę non-profit pomaga inwestorom zagranicznym realizować projekty inwestycyjne na Pomorzu. Inicjatywę tworzą Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, miasta: Gdańsk, Gdynia, Słupsk i Sopot, Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Słupska Specjalna Strefa Ekonomiczna, InvestGDA oraz Agencja Rozwoju Pomorza, która koordynuje działania inicjatywy. Invest in Pomerania oferuje szerokie wsparcie podczas procesu inwestycyjnego, a także kompleksową opiekę poinwestycyjną. Całość systemu opiera się na zasadzie One-Stop-Shop. Więcej informacji na www.investinpomerania.pl
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii