PMK
Fiński Cargotec, który specjalizuje się w produkcji maszyn do obsługi ładunków na statkach, portach i terminalach, zobowiązał się do spełnienia ambicji ONZ Global Compact w zakresie 1,5 ° C.
Zgodnie z obietnicą Cargotec, podobnie jak wiele innych firm, obiecał zastosować środki w celu ograniczenia globalnego wzrostu temperatury do 1,5 ° C.
- Kluczowym czynnikiem biznesowym firmy Cargotec jest zmniejszenie śladu węglowego w branży logistycznej. Ponieważ działamy w branży o dużym wpływie na klimat - szacuje się, że globalny przemysł logistyczny odpowiada za około 7 procent całkowitej światowej emisji CO2 - uznajemy, że jesteśmy odpowiedzialni za wprowadzanie innowacji i oferowanie niskoemisyjnych rozwiązań biznesowych, które umożliwiają zrównoważona ścieżka dla branży logistycznej - powiedział Mika Vehviläinen, prezes firmy Cargotec.
- Ustalony poziom ambicji stanowi wyzwanie, ale jednocześnie stanowi doskonałą, inspirującą okazję biznesową.
- Dokonano wstępnego przeglądu i oceny możliwości ograniczenia emisji związanych z pozyskiwanymi materiałami i fazą użytkowania produktu. Na podstawie tej oceny Cargotec zobowiązał się do ograniczenia emisji CO2 w fazie pozyskiwania surowców i użytkowania produktu (emisje z zakresu 3) o co najmniej 50 procent do 2030 roku - powiedziała firma.
Celem oświadczenia, podpisanego przez ponad 150 firm, jest wezwanie rządów do priorytetowego traktowania szybszego i bardziej sprawiedliwego przejścia od szarej do zielonej gospodarki poprzez dostosowanie polityk i planów naprawy do najnowszych badań nad klimatem.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny