Port w Wirginii na Wschodnim Wybrzeżu Stanów Zjednoczonych zamówił 18 ekologicznych hybrydowych transporterów wahadłowych od firmy Cargotec Kalmar z pełną dostawą maszyn, która ma zostać ukończona do końca czerwca 2022 roku.
15 jednostek zostanie dostarczonych do Norfolk International Terminals (NIT), a trzy do Virginia International Gateway (VIG), które są głównymi terminalami kontenerowymi w porcie i każdy jest w stanie obsłużyć największe statki w handlu atlantyckim.
Po dostarczeniu tego zamówienia port w Wirginii będzie miał w swoich terminalach łącznie 92 hybrydowe transportery wahadłowe Kalmar, oprócz dieslowo-hydraulicznych jednostek z pierwotnego wielkiego otwarcia terminalu w 2007 roku.
Według Kalmara, który dostarcza hybrydowe transportery wahadłowe dla Portu Virginia od sierpnia 2015 roku, jest to ich piąte z rzędu zamówienie na ekologiczne hybrydowe transportery wahadłowe, z poprzednimi analogicznymi zamówieniami sięgającymi 2017 roku.
Kalmar zapewnił również portowi wsparcie i serwis oraz kompleksowy, lokalny spis części.
– Jesteśmy zadowoleni z naszej owocnej i bliskiej współpracy z firmą Kalmar. Ich innowacyjna technologia hybrydowa pomaga nam zmniejszać zużycie paliwa, emisje, zwiększać komfort operatora i poprawiać ogólny zrównoważony rozwój naszych operacji – mówi Rich Ceci, starszy wiceprezes ds. technologii i projektów w Porcie Virginia.
30 sierpnia Kalmar podpisał również umowę z Dublin Ferryport Terminals (DFT) na rozbudowę systemu Kalmar AutoRTG w terminalu o pięć nowych suwnic AutoRTG w ciągu najbliższych 2 lat. Dostawa pierwszych maszyn ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2022 roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny