• <
nauta_2024

MacGregor dostarczy zautomatyzowany system cumowania dla pierwszego zdalnie sterowanego statku

PMK

13.06.2019 21:13 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki MacGregor dostarczy zautomatyzowany system cumowania dla pierwszego zdalnie sterowanego statku

Partnerzy portalu

MacGregor dostarczy zautomatyzowany system cumowania dla pierwszego zdalnie sterowanego statku - GospodarkaMorska.pl

MacGregor podpisał umowę z Kongsberg Marine na dostarczenie zautomatyzowanego systemu cumowania dla pierwszego na świecie zdalnie sterowanego kontenerowca - Yara Birkeland.

Dzięki systemowi cumowanie będzie się odbywało bez ludzkiego udziału, co jest bardzo ważne dla tej w pełni elektrycznej, bezemisyjnej jednostki. MacGregor dostarczy swoją technologię w drugiej połowie 2019 roku.

- Ściśle współpracowaliśmy z Kongsbergiem, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie cumownicze i jesteśmy dumni z tego, że opracowaliśmy innowacyjny, w pełni elektryczny system, który zwiększa bezpieczeństwo i wydajność ekologiczną w porównaniu z konwencjonalnymi operacjami cumowania - powiedział Høye Høyesen, wiceprezes Advanced Offshore Solutions w MacGregor.

MacGregor jest częścią koncernu Cargotec, a jego siostrzana firma - Kalmar - dostarczy dla Kongsberga zautomatyzowany system załadunku i rozładunku towarów.

Yara Birkeland ma zmniejszyć emisję i poprawić bezpieczeństwo na drogach, usuwając do 40 000 przejazdów ciężarówkami rocznie na gęsto zaludnionym obszarze Norwegii. Statek będzie zasilany przez hydroelektryczny i akumulatorowy system magazynowania energii, dzięki czemu nie będzie on wytwarzał żadnych emisji zarówno na morzu, jak i w porcie.

Kontenerowiec będzie przewoził nawóz z zakładu Porsgrunn w Yarze przez śródlądowe drogi wodne do portów Larvik i Brevik. Ta trasa mierzy 31 mil morskich.

Yara Birkeland, budowany przez norweską stocznię Vard, będzie jednym z pierwszych autonomicznych morskich statków (MASS), które wejdą do działalności komercyjnej. Przejście na działanie bezzałogowe będzie przebiegać w etapach, dzięki czemu Yara International i Kongsberg będą mieć czas na test zaawansowanych systemów.

Z tego powodu w momencie dostarczenia w 2020 roku Yara Birkeland będzie jeszcze statkiem załogowym. Funkcje autonomiczne będą stopniowo wdrażane, testowane i zatwierdzane, a prawdziwą autonomiczną jednostką ten kontenerowiec stanie się najpóźniej w 2022 roku.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.