pc
Kalmar gotowy do działania. DB Port Szczecin, drugi co do wielkości europejski terminal przeładowujący bloki granitowe, kupił 42-tonową układarkę. To największe tego typu urządzenie pracujące w polskich portach i jedno z trzech w kraju.
Układarka zostanie wykorzystana do obsługi granitowych bloków, wyrobów hutniczych, blach w rolach czy różnych konstrukcji. Urządzenie może je podnosić na wysokość czterech metrów. Kalmar przyjechał ze Szwecji, a jego producentem jest Cargotec.
Układarka to nie jedyna inwestycja szczecińskiej spółki. W tym tygodniu kupiła ona trzy 8-tonowe wózki Yale o udźwigu 8 t oraz ogłosiła przetarg na zakup samojezdnego żurawia.
DB Port Szczecin jako portowy przeładowca posiada bogate doświadczenie w przeładunkach drobnicy, sięgające lat 50-tych XX w. Do głównych grup ładunkowych szczecińskiej spółki należą kontenery oraz drobnica zjednostkowana, tj. wyroby stalowe, metale nieżelazne, granity, celuloza i papier. Obsługuje też sztuki ciężkie i ponadgabarytowe oraz inne ładunki, jak np. kakao w workach, towary niebezpieczne czy nawozy luzem.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej