• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Lotos Kolej chce przewieźć w 2017 r. na terenie Niemiec 2 mln ton towaru

pc

16.04.2017 14:47 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Lotos Kolej chce przewieźć w 2017 r. na terenie Niemiec 2 mln ton towaru

Partnerzy portalu

Lotos Kolej chce przewieźć w 2017 r. na terenie Niemiec 2 mln ton towaru - GospodarkaMorska.pl

W 2017 r. Lotos Kolej planuje przewieźć na terenie Niemiec ok. 2 mln ton ładunków – powiedziała PAP dyrektor ds. handlu spółki Katarzyna Korowicka. W ubiegłym roku gdańska firma przewiozła na terenie naszego zachodniego sąsiada ok. miliona ton towarów.

Korowicka poinformowała też, że spółka Lotos Kolej, która od półtora roku ma licencję w Niemczech na przewóz towarów własnymi pociągami, chce zatrudnić do końca roku ok. 30 polskich maszynistów.

Obecnie do lokomotyw Lotos Kolej wjeżdżających na terytorium naszego zachodniego sąsiada wsiadają niemieccy maszyniści.

– Przyjęcie do pracy polskich maszynistów da nam dużo większe możliwości w organizacji przewozów. U nas transporty ustala się w sposób elastyczny, planowanie jest z dnia na dzień, modyfikowane do potrzeb klienta. W Niemczech natomiast planuje się to z wyprzedzeniem tygodniowym, wszystko jest bardziej sztywne, począwszy od planistów, po dyspozytorów ruchu, a kończąc na maszynistach – wyjaśniła Korowicka.

Pociągi Lotos Kolej docierają m.in. do takich miast jak Hamburg, Magdeburg, Rostock, Bad Shandau i Merseburg. W planach jest zwiększenie destynacji o kilka innych miejscowości.

Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, w 2016 r. pod względem masy przewiezionego towaru Lotos Kolej była na trzecim miejscu w Polsce – udział procentowy gdańskiej spółki wyniósł 5,70 proc. Liderem w tej dziedzinie było PKP Cargo (ok. 43,8 proc.), a za nim DB Cargo Polska (prawie 18 proc.)

W ubiegłym roku Lotos Kolej przewiozła ogółem 12,5 mln ton towarów.

W 2016 r. w kategorii transportu intermodalnego (kombinowanego), według masy ładunków, największy udział w tym rynku miało PKP Cargo (43,8 proc.), następnie DB Cargo Polska (18,57 proc) oraz Lotos Kolej (17,06 proc.).

Spółka Lotos Kolej ma nowoczesny tabor: 31 procent użytkowanych lokomotyw i wagonów nie ma więcej niż pięć lat.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.