Wartsila potwierdza swoją dominację w sektorze paliw LNG. Fiński koncern właśnie wypuścił cztery nowe projekty transportowców obsługujące ten typ paliwa. Część z nich została stworzona w polskiej spółce-córce firmy.
Nowa seria okrętów składa się z czterech typów jednostek: WSD59 3K, WSD59 6.5K, WSD55 12K i WSD50 20K. Wszystkie z nich zostały tworzone we współpracy z klientami firmy i mają sprostać wszelkim wyzwaniom, czy ta na pełnym morzu, czy też w żegludze śródlądowej.
- Nasze doświadczenie w tworzeniu statków pod transport LNG sięga 2003 roku. Doświadczenie i know-how, który osiągnęliśmy przez te kilkanaście lat, pozwoliły nam stworzyć nasze najnowsze projekty. Ich główną zaletą jest oszczędność na paliwie oraz elastyczność. Każdy armator znajdzie coś dla siebie – zapewnia Riku-Pekka Hägg, wiceprezydent Wartsila.
Poszczególne projekty transportowców różnią się przede wszystkim wielkością. Co ma ich łączyć to niskie zużycie paliwa: od 7,5 tony na dzień w przypadku najmniejszego do 18,1 tony na dzień u największego. Prędkości okrętów będą podobne – od 13 do 15 węzłów. Okręty zostaną zaprezentowane podczas konferencji CMA Shipping (23-25 marca) w amerykańskim Stamford.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek