Moce przeładunkowe spółki Port Gdański Eksploatacja zwiększyły się. W Gdańsku wyładowane zostały właśnie dwa nowe żurawie, które zwiększą ratę przeładunkową PGE.
151-metrowy statek Rolldock Storm wpłynął do Portu Gdańsk w poniedziałek po południu. Do Polski przetransportował dwa samojezdne żurawie Liebherr LHM 280, które Port Gdański Eksploatacja zamówił w zeszłym roku. Ich rozładunek przy pomocy dźwigów statkowych rozpoczął się we wtorek i potrwał do środy.
Nowe żurawie Portu Gdańskiego Eksploatacji mają udźwig maksymalny wynoszący 84 tony i wysięg 40 metrów. Pracując w tandemie będą natomiast mogły przeładowywać nawet ładunki o wadze sięgającej 100 ton.
Maszyny zostały wyładowane na Nabrzeżu Szczecińskim i tam też będą pracować. Nowy sprzęt pozwoli spółce rozszerzyć zakres swojej działalności i podejmować się liczniejszych przeładunków sztuk ciężkich, project cargo, konstrukcji stalowych oraz maszyn i pojazdów. Żurawie LHM 200 zwiększą także ratę przeładunkową towarów masowych. Spółka podkreśla dodatkowo, że maszyny są napędzane silnikami diesla spełniającymi normy EU stage V/EPA Tier 5 final. Wcześniej firma podawała, że zamówione żurawie są przystosowane do przeładunków m.in. ładunków masowych (jak zboże czy węgiel), ale także do przeładunków blach w kręgach (c-haki), mają także jeden uniwersalny spreader kontenerowy.
Dostawa nowych dźwigów dla Portu Gdańskiego Eksploatacji to kolejna zrealizowana w ostatnich miesiącach inwestycja w urządzenia przeładunkowe. W ubiegłym roku firma odebrała trzy żurawie samojezdne Liebherr LHM 550, które są eksploatowane na nabrzeżu Dworzec Drzewny.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie