• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim

25.04.2024 12:12 Źródło: Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim

Partnerzy portalu

Fot. GospodarkaMorska.pl

Urządzenie przeładunkowe Bühler Portalink Combi 300 po trzydziestu latach służby znika z krajobrazu portowego. Do prac demontażowych wykorzystano dźwig pływający „Maja”, jeden z największych w Polsce.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A., dzięki wsparciu funduszy rozwojowych, dynamicznie przekształca infrastrukturę portową dostosowując ją do rosnących wymagań. W ramach tych działań, Nabrzeże Indyjskie przechodzi kompleksową przebudowę, która pozwoli na obsługę większych jednostek pływających, przyczyniając się do wzrostu efektywności przeładunków.

Dotychczas używane urządzenie przeładunkowe Bühler Portalink Combi 300, nie spełniające przyszłych wymogów wydajnościowych, zostało zdemontowane. Do prac wykorzystano dźwig pływający „Maja”, jeden z największych w Polsce. Elementy urządzenia zostały kolejno odłączane i umieszczane na pontonie, który po zakończeniu prac został odholowany.

Przebudowa ta jest częścią szerszego projektu o nazwie „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – Etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – Etapy II i III”. Jest to jedno z kluczowych przedsięwzięć wspieranych przez Unię Europejską, z budżetem przekraczającym 1,28 miliarda złotych. Projekt ten znacząco poprawi warunki nawigacyjne i stan bezpieczeństwa budowli hydrotechnicznych, umożliwiając dostęp dla dużych statków kontenerowych i masowych o długości do 400 metrów, szerokości do 58 metrów i zanurzeniu do 15 metrów.

W ramach projektu, oprócz modernizacji 4 km Kanału Portowego, nastąpi również odnowienie około 1,5 km nabrzeży, w tym Nabrzeża Indyjskiego. Prace realizowane na podstawie umowy podpisanej w grudniu 2022 roku, mają zakończyć się w IV kwartale 2024 roku, a całość projektu zostanie ukończona w IV kwartale 2025 roku.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.