Morski port w Elblągu ma plan rozwoju wart prawie 200 mln złotych. Zdobycie funduszy na jego realizację będzie wymagało jednak renegocjacji programu unijnego - informuje wtorkowy "Puls Biznesu".
Ministerstwo Infrastruktury zgodziło się zrealizować ostatni etap budowy drogi wodnej łączącej port w Elblągu z Zatoką Gdańską. Dzięki temu będzie on mógł zwiększyć przeładunek towarów - pisze "Puls Biznesu".
"Nastawiamy się głównie na rozwój przeładunku produktów masowych suchych" - powiedział dyrektor Zarządu Portu Morskiego Elbląg Arkadiusz Zgliński cytowany przez gazetę. Według Zglińskiego część produktów, których nie uda się przeładować w Gdańsku czy Gdyni, może trafić do Elbląga.
Według informacji "PB" podobne założenia ma resort infrastruktury. Jego przedstawiciele podkreślili jednak, że konieczne jest nie tylko dokończenie budowy kanału, ale również inwestycje w rozwój terminali.
Plan rozwoju portu opiewa - jak dowiedział się "PB" - na prawie 200 mln złotych. Spółka musi jednak znaleźć źródła finansowania. Port stara się o dotacje unijne. Liczył na pieniądze z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko, jednak według Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej z programu mogą być finansowane tylko porty o podstawowym znaczeniu dla gospodarki wpisane do transeuropejskiej sieci TEN-T, a port w Elblągu do niech nie należy.
Jedynym źródłem unijnego wsparcia może więc być program regionalny Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur, ale skorzystanie z nich wymagałoby renegocjacji z Komisją Europejską - informuje "Puls Biznesu".
gkc/ wkr/ mhr/
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej