Realizacja Baltic Hub T3 wchodzi w kolejną fazę. Cały obszar jest już zalądowiony, co oznacza, że Polska zyskała 36 hektarów lądu.
Realizacja terminala T3 w Baltic Hubie w gdańskim porcie postępuje.
Pomogła w tym stosunkowo ciepła zima, dzięki której nie trzeba było
przerywać prac na dłuższy okres. Jak przekazał podczas konferencji
Offshore Wind 2.0 Antoni Ciepielewski, dyrektor rejonu w Dyrekcji
Budownictwa Infrastrukturalnego Budimexu, głównego wykonawcy inwestycji,
cały zaplanowany teren jest już zalądowiony. Oznacza to de facto, że
powstało 36 ha nowego terenu kraju.
– Jeżeli chodzi o T3, to cały obszar został już zalądowiony. W tej
chwili naszym głównym zadaniem są roboty żelbetowe na głównym nabrzeżu,
belki pod suwnice i nawierzchnie. Nie widzę w tej chwili żadnego
zagrożenia dla ustalonego terminu realizacji, który przypada na wrzesień
przyszłego roku. Jestem przekonany, że zgodnie z harmonogramem
osiągniemy również zaplanowane kamienie milowe, w tym dostawę dźwigów i
suwnic niezbędnych do operacji przeładunkowych – mówił Ciepielewski.
Baltic
Hub T3 będzie przeznaczony do przeładunku i magazynowania kontenerów.
Sam plac będzie miał powierzchnię 36 ha, wyposażony będzie w nabrzeże
głębokowodne o łącznej długości 717 metrów i głębokości 18 metrów, co
pozwoli na obsługiwanie największych, 400-metrowych statków
kontenerowych. Po zakończeniu robót, co planowane jest na wrzesień 2025
roku, wyposażeniu terminala i przekazaniu go do eksploatacji, będzie to
jeden z największych obiektów tego typu na kontynencie. Natomiast
jeszcze tej wiosny ma odbyć się uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego
pod budowę.
Sam terminal będzie półautomatyczny. Proces sterowania i zarządzania będzie odbywał się z budynku biurowego.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej