Do portu w Odessie wpłynął pierwszy kontenerowiec realizujący bezpośrednie połączenie z Chin, co miało miejsce po raz pierwszy od rozpoczęcia agresji Rosji na Ukrainę w lutym 2022 roku. Informację potwierdzają dane z serwisu Marinetraffic.
Na początku kwietnia do portu w Odessie po raz pierwszy wpłynął kontenerowiec feederowy "Mare", wykonując rejs pomiędzy Odessą a rumuńską Konstancą, a następnie dołączył do niego feeder "T Moon".
Jednak kontenerowiec "ProsHope" przybył bezpośrednio z Chin, bez zawijania do innych portów. Statek pływa pod banderą Panamy, ma 148 metrów długości, jego operatorem jest niemiecka firma Interorient Marine Services. Już wcześniej Ukraina wznowiła przewozy kontenerów przez porty nad Dunajem, ale wykorzystanie możliwości Odessy zdecydowanie zwiększy ich wolumen.
W styczniu rzecznik Marynarki Wojennej Ukrainy Dmitrij Pletenczuk powiedział, że do końca 2024 roku Ukraina rozpocznie eksport zboża przez Morze Czarne w praktycznie takiej samej ilości, jak przed 2022 rokiem.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu