• <
Nauta_top_1100x200

Deltamarin z projektem pierwszego masowca LNG

Paweł Kuś

26.11.2015 09:57 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Deltamarin z projektem pierwszego masowca LNG
Deltamarin z projektem pierwszego masowca LNG - GospodarkaMorska.pl

Biuro projektowe Deltamarin podpisało kontrakt na zaprojektowanie pierwszego prototypu masowców handysize (10-35 tys. ton nośności) z napędem LNG. Dwie jednostki o nazwie B.Delta26LNG zostaną skontruowane dla fińskiego armatora ESL Shipping Ltd w chińskiej stoczni Qingshan Shipyard of Sinotrans & CSC SBICO.

Projekt Deltamarin obejmuje podstawowy i szczegółowy design jednostki. - Pracowaliśmy z Deltamarin dwa lata nad tym prototypem. Naszym celem było stworzenie koncepcji statku zgodnego z ekologicznymi trendami. Ten projekt to dowód na niesamowity fiński know-how – mówi Mikki Koskinen, dyrektor zarządzający ESL Shipping.

Po zakończeniu budowy, te dwa statki będą pierwszymi na świecie masowcami handysize z technologią dual-fuel. Wraz z rozwojem terminali LNG, w tym polskiego w Świnoujściu, o to paliwo armatorowi w obrębie Bałtyku będzie bardzo łatwo. Oprócz nowoczesnego napędu Deltamarin zadbał też o optymizację kształtu kadłuba i szereg innych innowacji, które zapewnią mniejsze zużycie paliwa przez jednostki. Statki będą mogły dzięki temu obniżyć emisję CO2 aż o 50 proc. w porównaniu do dzisiejszych masowców. Oznacza to, że te wyniki będą w zgodzie z nowymi regulacjami IMO, które wjedą w życiu w 2025 roku.

Masowiec  B.Delta26LNG będzie wyposażony w zbiornik LNG o objętości ok. 400 m3. - Armator bardzo ściśle z nami współpracował, tak aby jego jednostki spełniały jego wszystkie życzenia i były skuteczne w zakresie bałtyckiego handlu. Przykładem może być zoptymalizowany system załadunku towarów oraz ich rozmieszczenie – mówi Konstantinos Fakiolas, dyrektor sprzedaży w Deltamarin.

Nowoczesne masowce mają być także skuteczne w żegludze arktycznej. Odznaczać się będą klasą lodową 1A, czyli będą zdolne operować jak lodołamacz. Pod tym względem jednostki były testowane w renomowanych instytucjach: SSPA w Szwecji i Aker Arctic Technology w Finlandii.
Projekt masowców został wyceniony na 2 mln euro. Jednostki mają zostać wybudowane na początku 2018 roku.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38725,00 $ tona -0,80% 27 paź
 Cynk 3385,00 $ tona -2,03% 27 paź
 Aluminium 2703,00 $ tona -4,49% 27 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.