Paweł Kuś
Biuro projektowe Deltamarin podpisało kontrakt na zaprojektowanie pierwszego prototypu masowców handysize (10-35 tys. ton nośności) z napędem LNG. Dwie jednostki o nazwie B.Delta26LNG zostaną skontruowane dla fińskiego armatora ESL Shipping Ltd w chińskiej stoczni Qingshan Shipyard of Sinotrans & CSC SBICO.
Projekt Deltamarin obejmuje podstawowy i szczegółowy design jednostki. - Pracowaliśmy z Deltamarin dwa lata nad tym prototypem. Naszym celem było stworzenie koncepcji statku zgodnego z ekologicznymi trendami. Ten projekt to dowód na niesamowity fiński know-how – mówi Mikki Koskinen, dyrektor zarządzający ESL Shipping.
Po zakończeniu budowy, te dwa statki będą pierwszymi na świecie masowcami handysize z technologią dual-fuel. Wraz z rozwojem terminali LNG, w tym polskiego w Świnoujściu, o to paliwo armatorowi w obrębie Bałtyku będzie bardzo łatwo. Oprócz nowoczesnego napędu Deltamarin zadbał też o optymizację kształtu kadłuba i szereg innych innowacji, które zapewnią mniejsze zużycie paliwa przez jednostki. Statki będą mogły dzięki temu obniżyć emisję CO2 aż o 50 proc. w porównaniu do dzisiejszych masowców. Oznacza to, że te wyniki będą w zgodzie z nowymi regulacjami IMO, które wjedą w życiu w 2025 roku.
Masowiec B.Delta26LNG będzie wyposażony w zbiornik LNG o objętości ok. 400 m3. - Armator bardzo ściśle z nami współpracował, tak aby jego jednostki spełniały jego wszystkie życzenia i były skuteczne w zakresie bałtyckiego handlu. Przykładem może być zoptymalizowany system załadunku towarów oraz ich rozmieszczenie – mówi Konstantinos Fakiolas, dyrektor sprzedaży w Deltamarin.
Nowoczesne masowce mają być także skuteczne w żegludze arktycznej. Odznaczać się będą klasą lodową 1A, czyli będą zdolne operować jak lodołamacz. Pod tym względem jednostki były testowane w renomowanych instytucjach: SSPA w Szwecji i Aker Arctic Technology w Finlandii.
Projekt masowców został wyceniony na 2 mln euro. Jednostki mają zostać wybudowane na początku 2018 roku.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej