Biuro projektowe Deltamarin we współpracy z stocznią AVIC Weihai Shipyard stworzyło projekt nowoczesnego designu kontenerowca. Jednostka o nazwie A.Delta2300 ma zachwycać najnowszymi rozwiązaniami w dziedzinie oszczędności paliwa, uniwersalności i ładowności.
- Największym atutem naszej jednostki jest wydajność i elastyczność, która pozwoli dostosować statek do potrzeb danego przewoźnika – zaznaczył Vesa Hamarila, dyrektor sprzedaży w Deltamarin.
Kontenery na pokładzie statku można załadować w różnych konfiguracjach. Nawet wyjątkowe duże pojemniki nie spowodują straty cennego miejsca na statku. Jednostka będzie wyposażona w wiele wtyczek chłodniczych, więc nie będzie potrzeby przestawiania załadowanych kontenerów, by załadować schłodzone towary. Te cechy zapewniają sprawne i płynne rozmieszczenie, co redukuje czas i koszty.
Specjalnie zaprojektowany kadłub ma zapewnić niski opór w wodzie, a zarazem wspomóc napęd. By osiągnąć upragniony kształt, firma przeprowadziła setki kalkulacji i trzy duże testy w Hamburgu. Dzięki temu przy tej samej prędkości, jaką osiągają dzisiejsze kontenerowce, A.Delta2300 zużywa mniej paliwa, aż do 42 ton na dzień przy prędkości 19 węzłów. Daje to znakomitą średnią wydajność: 0,033 ton paliwa na TEU dziennie. To wynik zbliżony do wielkich jednostek, a należy pamiętać, że ten nowoczesny statek będzie miał nośność 2,322 TEU.
A.Delta2300 pozostawia także duże pole do popisu w kwestii adaptacji jednostki. W razie potrzeby można tam zainstalować napęd LNG, dowolną liczbę wtyczek chłodniczych czy dostosować do warunków arktycznych.
Najważniejsze dane A.Delta2300:
długość: 188.60 m
szerokość: 30.95 m
zanurzenie: 8.75 m
nośność: 2,322 TEU
Liczba wtyczek chłodniczych: 500
Szybkość optymalna: 19 węzłów
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie