jk
Rozwój żeglugi śródlądowej oraz zmiany klimatu i ochrona środowiska są obecnie ważnymi tematami, o których dyskutują przedstawiciele sektora morskiego. Architekci z biura Deltamarin w Gdańsku opracowali wielofunkcyjny statek śródlądowy o nazwie DeltaBreaker, który ma pomóc w rozwiązaniu problemów związanych z tymi zagadnieniami.
DeltaBreaker łączy w sobie cechy holownika, lodołamacza i pchacza. Projektanci przewidzieli również możliwość zaprojektowania dodatkowych funkcji jednostki. Statek ma być napędzany ciekłym gazem, co pozwoli na redukuję zagrażających środowisku emisji. Jednostka będzie posiadała zdolność do łamania lodu o grubości do 0,6 m. Aktualny projekt pozwala na eksploatację dróg wodnych klasy międzynarodowej (CEMT) IV.
Jedną z cech charakterystycznych projektu DeltaBreaker jest wdrożenie połączenia systemu przegubowego (ATB). Pozwala to na połączenie jednostki z kompatybilnymi barkami. Zastosowane tego rozwiązania otwiera możliwość dalszego rozbudowania projektu dla zastosowania barek, które mogą być użyte np. do przewozu ładunków masowych, kontenerów czy modułów zakwaterowania.
Na tylnym pokładzie zarezerwowano miejsce na dwa kontenery 20-stopowe, co pozwoli na wdrożenie funkcji dodatkowych statku np. walka z pożarami, plamami oleju czy wykonywanie pomiarów środowiskowych.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth