Pierwsze w tym roku spotkanie Członków Polskiego Forum Technologii Morskich, ze względu na panujące obostrzenia, odbyło się w formie telekonferencji. Inicjatywa spotkania wypłynęła od biur projektowych zrzeszonych w PFTM, które łącznie stanowią prawdopodobnie największy potencjał projektowy w Polsce i jeden z największych w Europie, w sektorze technologii morskich.
Temat spotkania brzmiał: „Na deskach projektantów” i był doskonałą okazją do przedstawienia prac aktualnie prowadzony w biurach projektowych. Jak dobrze wiemy, projekty prowadzone w biurach projektowych już po kilku miesiącach przekładają się na zamówienia realizowane w przedsiębiorstwach produkcyjnych, ponieważ biura projektowe są swego rodzaju „forpocztą” aktywności przemysłu. Temat spotkania był więc świetną okazją do wzajemnej wymiany informacji i porozmawiania o przyszłości, o tym czego możemy oczekiwać i jakie obszary działalności mogą zmaterializować się w postaci konkretnych zamówień.
Tym co wyróżnia PFTM wśród innych organizacji jest koncentrowanie się Członków na możliwościach współpracy, na tym, że:
Razem Zrobimy Biznes
Dlatego dzieląc się wiedzą, poszukiwane są możliwości wspólnej realizacji nowych pomysłów i projektów.
Biura projektowe są w stanie zaspokajać potrzeby nie tylko stoczni w Polsce, ale również odpowiadają na potrzeby klientów zagranicznych. Dzięki temu otwierane są nowe możliwości swoistej promocji polskich przedsiębiorstw stoczniowych w stosunku do potencjalnych inwestorów i zleceniodawców z zagranicy.
W spotkaniu uczestniczyło łącznie 34. przedstawicieli Członków Polskiego Forum Technologii Morskich. Prezentacje na temat prowadzonych prac przedstawili: SEATECH, CADM-Cador, ELESHIP, ULSTEIN Poland, DELTAMARIN oraz Akademia Morska w Szczecinie.
Refleksja jaka nasunęła się po spotkaniu to pewność, że przemysł technologii morskich i stoczniowy w Polsce jest w stanie sprostać wszelkim nawet najbardziej wymagającym wyzwaniom z całego świata.
Autor: Jerzy Czuczman - Prezes Zarządu Polskiego Forum Technologii Morskich
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów