Fiński projektant statków Deltamarin podpisał umowę ze stocznią China Merchants Jinling (Weihai) na kompletny projekt trzech promów pasażerskich typu roll-on/roll-off (RoPax) Stena Line.
Jeden ze statków, który będzie miał pojemność 1100 osób i około 2600 metrów pasa ładunkowego, zostanie wyczarterowany przez kanadyjską federalną korporację Crown, Marine Atlantic, ze Stena RoRo. Będzie wyposażony w silniki dwupaliwowe na skroplony gaz ziemny (LNG) i hybrydowe rozwiązanie akumulatorowe w celu zminimalizowania emisji. Oczekuje się, że statek wejdzie do służby we wschodniej Kanadzie między Nową Fundlandią a Nową Szkocją w 2024 roku.
Pozostałe dwa promy RoPax będą miały pojemność 1400 osób. Jak zaznaczyła firma, ładowności zostały dostosowane do planowanych usług i różnią się pod względem całkowitej liczby pasów przeznaczonych dla samochodów. Oba statki będą mogły pływać na LNG, biogaz lub inne nowe paliwa, takie jak amoniak. Ponadto jednostki będą wyposażone w duże hybrydowe rozwiązanie akumulatorowe o mocy 10 MWh do napędu i manewrowania w porcie oraz elektryczne połączenie lądowe o mocy 8 MW do ładowania akumulatorów.
Statki zostaną dostarczone w 2024 i 2025 roku i będą operować na dwóch głównych trasach Brittany Ferries między Portsmouth w Wielkiej Brytanii i Ouistreham (Caen) i St Malo we Francji.
Prace projektowe rozpoczną się natychmiast i będą prowadzone głównie w biurach Deltamarin w Finlandii. Mają zostać zakończone w 2022 roku.
Deltamarin wcześniej świadczyła usługi doradcze i kontraktowe dotyczące projektów stoczni China Merchants Jinling W czerwcu 2020 roku Deltamarin podpisała umowę ze stocznią na zatwierdzenie i szczegółowy projekt projektu statku hybrydowego RoPax firmy Finnlines.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów